וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בג"ץ החזיר האמון במערכת המשפט"

כך אומרים בארגוני הנשים בעקבות ההחלטה להוציא צו על תנאי נגד עסקת הטיעון בפרשת קצב. ח"כ גלאון: "בית המשפט מגן על כבוד המתלוננות"

תנועות הנשים מברכות על ההחלטה שהתקבלה היום בבג"ץ, להוציא צו על תנאי על עסקת הטיעון בין פרקליטות המדינה לבין הנשיא לשעבר משה קצב. על פי ההחלטה, על היועץ המשפטי לממשלה מזוז לנמק תוך 21 יום מדוע לא יבטל את עסקת הטיעון.

דורית אברמוביץ' מקואליציית הנשים נגד עברייני מין אמרה כי החלטת בג"ץ מוכיחה כי "עוד נותרו במערכת המשפטית בישראל גורמים שנפגעות התקיפה המינית יכולות לתת בהם אמון". אברמוביץ' הוסיפה כי כעת מקוות נפגעות התקיפה המינית שהיועץ המשפטי לממשלה יכריע על ביטול העסקה המבישה.

עורכת הדין כנרת בראשי, המייצגת את המתלוננת א' מבית הנשיא, אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי היא מסופקת מהחלטת בג"ץ. "אני מרגישה ששערי בית הדין הגבוה לצדק נפתחו בפנינו, ומרגישה שהצדק הולך ויוצא לאור". בראשי ביקשה להזכיר כי מדובר רק בשלב ולא בהחלטה סופית, והביעה תקווה שהצו על תנאי יהפוך לצו קבוע.

בראשי התייחסה גם לטענות פרקליטי קצב אודות סתירות בעדותה של א'. "על פי רוב, יש בעיות ואי סדירויות בגרסת מתלוננות על עבירות מין בגלל הטראומות שחוו. הנושא הזה נחקר ונכתב רבות אודותו. גם בית המשפט העליון נתן את דעתו בעניין". לפיכך, טוענת בראשי, דווקא גרסה לא סדורה ולא קוהרנטית מעידה על אמינות המתלוננת.

"החלטה אמיצה ומעודדת"

טל קרמר-ודעי, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, אמרה לוואלה! חדשות כי החלטת בג"ץ היא "החלטה אמיצה ומעודדת". לדבריה, "בית המשפט השכיל לראות מה שהפרקליטות ומזוז לא השכילו לראות: בתיקים של תקיפה מינית, יש לבחון ולבדוק היטב את הראיות לפני שמחליטים על עסקת טיעון. לא מדובר בתיקים רגילים, אלא בתיקים בעלי רגישות גבוהה שדורשים סבלנות רבה".

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) אמר בעקבות ההחלטה כי בית המשפט העליון הוא "המגן האחרון על כבודן של מתלוננות בעבירות מין". גלאון קראה ליועץ המשפטי לממשלה לנצל את פסק הזמן שהעניק לו בג"ץ כדי לחזור בו מעסקת הטיעון.

למרות החלטת בג"ץ, עורך הדין אביגדור פלדמן שמייצג את קצב, מאמין כי העסקה לא תבוטל. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר פלדמן: "גם לנו וגם לפרקליטות יש הסברים טובים להבדלים בין טיוטת כתב האישום לבין נוסחו הסופי, ולכן לנו אין ספק שהעסקה לא תבוטל". הוא הוסיף כי ההחלטה לא היתה בלתי צפויה לאור הערות השופטת דורית ביניש בדיונים בנושא.

בפרקליטות המדינה סרבו להגיב על החלטת בג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully