וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: הטליבן הרג חטוף קוריאני

25.7.2007 / 17:46

דובר הארגון אמר שאם לא ימולאו תביעותיו, שאר 22 בני הערובה יוצאו להורג הלילה. עפ"י דיווח, קוריאה שילמה הון עבורם

דובר ה[[טליבן]] ב[[אפגניסטן]], קארי מוחמד יוסף אחמדי, אמר שארגונו הוציא להורג את אחד מ-23 הקוריאנים שנשבו על ידם. לדבריו, השבוי הוצא להורג משום שדרישות הטליבן לא נענו. הארגון דורש את שחרור אסיריו ואת נסיגת חיילי דרום קוריאה מאדמת אפגניסטן. הקוריאנים, 18 נשים וחמישה גברים, כולם מתנדבים מטעם הכנסייה, נחטפו לפני שבוע בדרכם דרומה מקבול.

הדובר גם הודיע על אולטימטום לגבי שאר החטופים. לדבריו, אם לא ייענו דרישותיו, הם יוצאו להורג הלילה, בשעה 23:30. "זה האולטימטום האחרון", אמר הדובר.

לקוריאה 200 חיילים הנמצאים על אדמת אפגניסטן והיא הודיעה שהתכוונה לסגת בסוף השנה ממילא. בקוריאה עוקבים בחשש רב אחרי ההתפתחויות ודובר הממשלה הקוריאנית אמר שכעת נערך בירור לגבי מהימנות הדיווחים. על פי שמועות, ממשלת קוריאה ניסתה לקנות את חירותם של החטופים בכסף. מקור יפני דיווח על "סכום עצום" ששולם לטליבן, זמן קצר לפני פקיעת האולטימטום הקודם.

מקור נוסף אמר שממשלת אפגניסטן ריככה את עמדתה לגבי שחרור אסירים והייתה מוכנה לשחרר שמונה אנשי טליבן תמורת הקוריאנים. בדיווח נוסף נאמר היום ששמונה מהקוריאנים שוחררו ויועברו לבסיס צבאי אמריקאי, כך שבשעה זו שורר בלבול לגבי גורל בני הערובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully