וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בהודו: אישה הושבעה לנשיאות

שי אילן

25.7.2007 / 14:48

פרטיבה פטיל הושבעה היום, למרות מסע בחירות שכוון נגדה אישית. סוניה גנדי: "המינוי מראה את מחויבותה של הודו לנשים"

לקול 21 מטחי כבוד הושבעה היום לראשונה נשיאה בהודו. פרטיבה פטיל, בת 72, עמדה בכבוד במסע בחירות ארסי ואישי שכוון נגדה. תפקידה של פטיל הוא ייצוגי ואין בו סמכויות רבות, אבל יש בבחירתה משמעות רבה מבחינת מעמד האישה בהודו. הסיבה העיקרית לבחירתה היא תמיכת מפלגת השלטון והיותה של פטיל מקורבת למשפחת גנדי, המשפחה החשובה ביותר בפוליטיקה ההודית. פטיל גברה על מועמד האופוזיציה וגרפה קרוב לשני שליש מהקולות בפרלמנט.

פטיל החזיקה במשרות פוליטיות שונות בקריירה הארוכה שלה. תפקידה האחרון היה מושלת חבל רג'סטן. הבחירות לנשיאות בהודו בדרך כלל עוברות בשקט, אולם במקרה של פטיל נעשה מאמץ רב מצד מתנגדיה להוכיח שהיא אינה מתאימה לתפקיד. היא הואשמה בכך שניסתה להגן על אחיה מפני חקירת רצח ובגניבה מקרנות שנועדו לנשים עניות. היא גם הואשמה בכך שלפני שלושים שנה טענה שיש לעקר אנשים בעלי מחלות גנטיות.

אלא שמפלגתו של ראש הממשלה, מנמוהאן סינג, סיפקה לפטיל הגנה מפני הטענות הללו. סינג אמר שבחירתה של פטיל היא בחירה באחדות. הנשיאות בהודו באופן מסורתי היא תפקיד שניתן למיעוטים, ומתוך שלושת הנשיאים האחרונים, שניים היו מוסלמים ואחד סיקי. סוניה גנדי, ידידתה הקרובה של פטיל ומנהיגת מפלגת הקונגרס אמרה שהמינוי "מראה את מחויבותה של הודו לנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully