וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסדה בראש רע

25.7.2007 / 12:33

הצעת החוק שתחייב את רוכבי האופניים לחבוש קסדה גם בנסיעה שגרתית לעבודה רק תפגע ברוכבים. אמיר תיבון מזיע בראש

הכנסת תדון היום בהצעת חוק של חבר הכנסת גלעד ארדן (ליכוד), שמציע לחייב רוכבי אופניים לחבוש לראשם קסדה, ולקנוס במאות שקלים את אלה שירכבו בלעדיה. חבר הכנסת ארדן ותומכי ההצעה מאמינים כי החיוב לחבוש קסדה יפחית את מספר הרוכבים שנפגעים מדי שנה בתאונות.

בשנים האחרונות גדל מאוד מספר האנשים שמגיעים למקום עבודתם ברכיבה על אופניים. יותר ויותר אנשים מבינים את היתרון האדיר שלהם על פני המכונית הפרטית. כותב שורות אלה יכול להעיד שמדובר בדרך הנעימה ביותר להתחיל את הבוקר בדרך לעוד יום עבודה: לחלוף על פני אלפי האנשים שתקועים בפקק, להפעיל קצת את השרירים, למצוא חניה תוך שניות ולא תוך שעות.

בתל אביב, חשוב לציין, נסללו בשנים האחרונות מאות קילומטרים של שבילי אופניים, ויותר מ-5% מכלל התושבים משתמשים באופניים ככלי תחבורה יום-יומי. מדובר באלפי אנשים שמגיעים למקום עבודתם מדי בוקר ברכיבה על אופניים, ואין זה מקרי שמעטים בלבד מביניהם רוכבים עם קסדה על הראש. רבים גם רוכבים עם מכנסיים קצרים, ומעדיפים סנדלים על נעלי ספורט. הסיבה להתרשלות הזו ברורה: כאשר הטמפרטורה חוצה את גבול 30 המעלות, ובעוד חצי שעה מתחילה ישיבת הבוקר, כדאי להימנע מהגרת גלונים של זיעה.

באמסטרדם חובשים קסדה?

לא רק בתל אביב ניתן לראות אלפי אנשים שרוכבים ללא קסדה בדרכם לעבודה או לבילוי. למעשה, בכל עיר בעולם, מאמסטרדם ועד מנילה, בה יש תרבות מפותחת של רכיבה על אופניים – אנשים רוכבים ללא קסדות. החיוב לחבוש קסדה קיים דווקא במקומות בהם רוכבי האופניים נדחקים לשוליים (לא רק כמטאפורה), ובעלי המכוניות הם 'מלכי הכביש' – כמו לדוגמה בערים הגדולות בארצות הברית.

הקסדה, יש לציין, היא פריט חובה עבור רכיבות בעלות אופי ספורטיבי ואתגרי: אדם שמפדל במהירות 30 קמ"ש לצד כביש מהיר, חייב לחבוש קסדה לראשו. לעומת זאת, אדם שרוכב במהירות נמוכה על שביל לאופניים בלבד, יעדיף להימנע מהסרבול. החובה לחבוש קסדה תגרום לאנשים רבים לוותר בצער רב על האופניים, ולחזור למכוניות המזהמות והקטלניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully