וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

אלי שיצר

24.7.2007 / 23:32

מדד הדאו ג'ונס צנח ב-1.6% ל-13,717 נקודות והנאסד"ק איבד 1.9% מערכו. הירידה נבעה מהאטה בשוק הדיור האמריקאי

עונת הדו"חות לרבעון השני בוול סטריט נמצאת בעיצומה והתוצאות הכספיות המשיכו לתת את הטון גם היום. האכזבה מהתוצאות הכספיות של טקסס אינסטרומנטס, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים סלולרים וההאטה בשוק הדיור האמריקאי שלחו את המדדים המובילים לירידות חדות. מדד הדאו ג'ונס נפל ב-1.6% ל-13,717 נקודות, מדד נאסד"ק צנח ב-1.9% ל-2,640 נקודות ומדד S&P 500 איבד 2% ל-1,511 נקודות.

טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN) דיווחה אמש על ירידה ברווח ובהכנסות הרבעוניים, לאחר שחולשה בביקוש למחשבונים מתוצרתה האפילה בהשפעתה על גידול במכירות של דגמי מכשירי סלולר מתקדמים שבהם מותקנים שבבים מתוצרתה. החברה רשמה הכנסות של 3.4 מיליארד דולר, ירידה של 7.5% לעומת הרבעון המקביל.

ההאטה בשוק הדיור האמריקאי המשיכה לגבות מחיר. קאנטריווייד פייננשל (סימול CFC), חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, דיווחה היום על נפילה ברווחיה, זה הרבעון השלישי ברציפות, וקיצצה את תחזית הרווח לשנה כולה על רקע גידול במספר הלווים שאינם מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא.

בין הישראליות, ענקית אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט סיימה את הרבעון השני עם תוצאות שעלו על התחזיות, הן בשורה העליונה והן בשורת הרווח, והמניה הגיבה בעלייה של 7% למחיר של 25.4 דולר. צ’ק פוינט ממשיכה להציג צמיחה אורגנית ממכירת פתרונות FireWall ואבטחת רשתות, ורושמת גם צמיחה במכירות פתרונות חדשים, תוצאה של רכישת חברת פרוטקט דאטה השוודית בתחילת השנה.

ההכנסות הסתכמו ב-176.2 מיליון דולר, צמיחה חזקה בשיעור של 27% ביחס לרבעון המקביל וברף העליון של תחזית החברה להכנסות של 176-166 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 69.5 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון המקביל.

חברת צורן, המתמחה בפיתוח ושיווק שבבים למוצרי צריכה אלקטרוניים, עקפה ברבעון השני של 2007 את תחזיותיה המוקדמות ואת ממוצע תחזיות האנליסטים, הודות למכירות גבוהות של שבבים למצלמות דיגיטליות. החברה גם פירסמה תחזיות שהתאימו לציפיות השוק.

צורן דיווחה אמש לאחר סיום המסחר כי ברבעון השני גדלו הכנסותיה ב-1.6% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-130 מיליון דולר - גבוה מהרף העליון של התחזית. עם זאת, בשורה התחתונה דיווחה צורן על רווח נקי זעום של 198 אלף דולר בלבד, בהשוואה לרווח של 4.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. המניה עלתה ב-3.4% ל-20.4 דולר.

מניית רדוויזן איבדה כ-8.5% ל-19.2 דולר, לאחר שפיספסה את התחזיות וסיפקה תחזית נמוכה לרבעון השלישי, הכוללת צמיחה בשיעור חד ספרתי. רדוויז'ן רשמה ברבעון השני הכנסות של 24.7 מיליון ורווח נקי של 3.6 מיליון דולר.

מניית חברת האינטרנט הישראלית אינקרדימייל (סימול: MAIL) המשיכה במסעה צפונה וטיפסה ב-6.3% נוספים למחיר של 10 דולר. המניה רשמה זינוק חד של כ-26% בשבוע האחרון, על רקע שמועות בדבר אפשרות לרכישתה. בכיר בחברה אישר אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס, כי אינקרדימייל מקיימת שיחות עם חברות אינטרנט אחרות, אשר הביעו עניין ברכישתה.

בתי השקעות המסקרים את סרגון אהבו את התוצאות שהציגה אתמול. ב-RBC חזרו על המלצת "תשואת יתר" והעלו אף הם את מחיר היעד ל-16 דולר. במורגן ג'וזף העלו המלצה "קנייה" עם יעד של 16 דולר - גבוה ב-16% ממחירה לפני המסחר. המניה המשיכה לטפס ועלתה ב-7.8% למחיר של 14.8 דולר - והשלימה זינוק של כ-170% מתחילת השנה.

קמטק, המייצרת ומשווקת מערכות בדיקה אופטיות ליצרניות המעגלים המודפסים (PCB) והמוליכים למחצה הודיעה היום על הזמנה של מספר מיליונים מיצרנית מעגלים מודפסים גדולה בטיוואן. מניית קמטק זינקה ב-11%.

מניית חברת הביוטכנולוגיה רוזטה ג'נומיקס נכנעה למגמה בשוק וירדה ב-1.4% למחיר של 6.9 דולרים,למרות שקיבלה המלצת "קנייה" מבית ההשקעות אופנהיימר, שגם נקב לה מחיר יעד של 11 דולר למניה, הגבוה בכ-60% ממחירה לפני המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully