וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכם: עשרות נפגעים במהומות באוניברסיטה

יוני מנדל

24.7.2007 / 15:23

המהומות פרצו בין סטודנטים המזוהים עם חמאס לאלו המזוהים עם פתח, על רקע חלוקת כרוזים, והגיעו ליידוי אבנים ואף ירי

עשרות סטודנטים פלסטינים נפגעו, חלקם קשה, במהומות שפרצו בין סטודנטים פלסטינים באוניברסיטת א-נג'אח בשכם. המהומות פרצו בין סטודנטים המזוהים עם פתח לבין אלו מחמאס.

סוכנויות הידיעות הפלסטיניות מדווחת, כי בשל הארועים האלימים הודיעה הנהלת האוניברסיטה על הפסקת פעילותה לאלתר. בהודעת האוניברסיטה נאמר ש"על הסטודנטים לעזוב את שטח האוניברסיטה מחשש לחייהם ובשל סכנה להידרדרות נוספת בעימותים". ראשי האוניברסיטה טוענים שראשי תאי הסטודנטים האיסלמים, המזוהים עם חמאס, הם האחראים לפרוץ המהומות.

"הם חצו את כל הקווים האדומים שהצבנו באוניברסיטה", אמר דובר האוניברסיטה, "שהיו ברורים מאוד ואסרו כל פעילות פוליטית מאז המאורעות הקשים בעזה". לדבריו, "פעילי התנועה האיסלמית חילקו כרוזים בהם הם מגנים את צה"ל על המשך מדיניות המעצרים. כשניסו פעילי פתח למנוע את חלוקת הכרוזים בשל האיסור האקדמי, פרצה תגרה אדירה בין הצדדים".

עדי ראיה סיפרו שחצר הקמפוס הפכה לשדה קרב של מאות סטודנטים, ושידויי אבנים, כיסאות וחילופי מהלומות התרחשו בלב הקמפוס. כמו כן, סטודנטים רבים דיווחו על קולות ירי וחילופי אש שהתבצעו בתוך בניין האוניברסיטה. מאבטחי המתחם האקדמי מנסים להרגיע את הרוחות, אולם עד כה – ללא הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully