וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב תישאר בעירק עד 2009

שי אילן

24.7.2007 / 14:36

הניו יורק טיימס: תוכנית אסטרטגית סודית של הצבא ושגרירות ארה"ב בעירק אמורה להחזיר את הביטחון למדינה בהדרגה

צבא ארה"ב הכין תוכנית סודית לשהייה בעירק בשנתיים הקרובות. התוכנית גובשה על סמך ההכרה שתפקיד צבא ארה"ב באזור יוסיף להיות מרכזי עד שנת 2009. בין מטרות התוכנית החזרת היציבות לכמה אזורים במדינה, כמו בגדד, עד שנת 2008 והשבת הביטחון למדינה כולה בתוך שנתיים. התוכנית היא דו שלבית, השלב הראשון יתמקד במישור המקומי, וינסה להביא את ראשי הציבור באזורים שונים להגיע לפיוס ביניהם.

בשלב השני ישתמש הצבא בהשפעתו כדי להפוך את ההסכמים המקומיים להשג לאומי, תוך שיתוף פעולה עם הדרג הפוליטי הארצי. על התוכנית שקדו מפקד הצבא האמריקאי דיוויד פטראוס והשגריר האמריקאי בעירק, ריאן קרוקר.

התוכנית היא למעשה הרחבה של האסטרטגיה עליה הכריז ג'ורג' בוש לפני כחצי שנה. בוש הסיט את המוקד מן המדיניות המקורית של העברת הכוח לממשל ולצבא העירקי, ללקיחת אחריות של הצבא האמריקאי. אין בה התייחסות ישירה למספר החיילים שיישארו בעירק עד תום השנתיים, אבל על פי פרטיה, המעורבות של ארה"ב תישאר גבוהה.

ה"ניו יורק טיימס" קיבל מידע על התוכנית בעת שהעימות בין הדמוקרטים לרפובליקנים סביב המלחמה גובר. לפני שבוע נערך בסנאט דיון מרתוני של לילה שלם סביב התנגדות להמשך הנוכחות בעירק.

העלייה במספר החיילים כבר הייתה אמורה לשאת פרי על פי התוכנית של בוש. אולם, בשבוע שעבר פורסם שמספר ההתקפות נגד אזרחים, צבא ותשתיות בחודש יוני היה הגבוה ביותר השנה. סביר להניח שעל אף הגיוס של מומחים אסטרטגיים רבים כדי לגבש את התוכנית, הרוב הדמוקרטי בסנאט ובקונגרס לא יתרשם וישתמש בפרסום כדי להראות שלממשל בוש אין כוונה להחזיר את החיילים הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully