וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה: התושבים נגד חסימת הנוף לים

24.7.2007 / 14:07

צה"ל רוצה להקים בעיר מבנה ברוחב 150 מטר שיחסום את הנוף לים משדרות בן-גוריון. התושבים והחברה להגנת הטבע מתכוננים למאבק

פרויקט בנייה שאפתני של צה"ל מאיים על שדרות בן גוריון ב[[חיפה]], מהרחובות המטופחים והנעימים בעיר. מן השדרה, שמתחילה למרגלות הגנים הבהאים, ניתן לראות כיום נוף כחול ומרגיע של ים. אבל לא לאורך זמן: [[חיל הים]] מתכנן לבנות בקצה השדרה מבנה ענק שיסתיר את הנוף לים, על חשבון שטחים שמיועדים לפיתוח תיירותי ואזרחי.

בחברה להגנת הטבע, שמתנגדת לפרויקט, אומרים כי רוחבו של המבנה המתוכנן יהיה כ-150 מטרים – רחב אפילו יותר מבניין 'דגון' הסמוך. הוא יתנשא לגובה של כשמונה קומות, וייבנה מעבר לשובר הגלים – כלומר, לצורך הקמתו יתבצע ייבוש נרחב של שטח ימי. הפרויקט מקודם תחת מעטה של 'סודיות בטחונית', ללא כל דיון ציבורי.

"המבנה הענק יפגע אנושות בנוף באזור שדרות בן-גוריון", אומר שי כהן מהחברה להגנת הטבע. "חמור מכך, האזור בו יקום הבניין, שנקרא 'הנמל המערבי', מופיע בכל תכניות המתאר כשטח שמיועד לפיתוח אורבני תיירותי ואזרחי. זה אזור שאפשר להקים בו טיילת, להשתמש בו לצורכי בילוי ותיירות. אין שום היגיון בהחלטה להקים דווקא שם בניין ענק שיחסום את הים".

"חוסר התחשבות בתושבים"

עיריית חיפה, בשיתוף פעולה יוצא דופן עם החברה להגנת הטבע, הגישה ערעור על תכנית הבנייה המדוברת. בערעור תדון "ועדת הערר למתקנים ביטחוניים", שבה יושבים אך ורק נציגי ממשלה וצבא – ללא נציגי ציבור. כך או כך, הציבור כבר אומר את דברו: יותר מ-2,000 תושבים מחיפה והאזור חתמו עד כה על עצומה נגד הפרוייקט המתוכנן.

אל עיריית חיפה והחברה להגנת הטבע, שפועלות כבר כמה שבועות נגד התכנית, מצטרפות כעת גם תלונות של תושבים כועסים. "בוודאי שזה מכעיס. למה חייבים לבנות את המבנה דווקא בשדרות בן גוריון ולהרוס את הנוף? המתכננים צריכים להתחשב באופי של האזור", אומרת תושבת העיר איילה כהן. לדבריה, "אין עוד רחוב עם כל כך הרבה בתי קפה ומסעדות בחיפה. הנוף לים הוא חלק מהכוח של המקום. התושבים יתארגנו וייאבקו כדי להגן על הים".

"מרגיז לראות את מידת חוסר-ההתחשבות ברצונם של התושבים", אומר תושב העיר פול ענבר. "ברור לחלוטין שאם רצון התושבים היה שיקול, פרויקט כזה לא היה זוכה לאישורים. התחושה היא שה'סודיות הביטחוניות' משמשת במקרה הזה תירוץ להתחמק מדיון בהשלכות של הבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully