וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב ובריטניה נהנות מהמשבר בדרפור"

יוני מנדל

24.7.2007 / 10:39

כך מאשים נשיא סודן בנאום נדיר שנשא בחבל הארץ בו מתחולל רצח העם מאז 2002. הוא ניסה להסית את כל האשמה מממשלתו

נשיא [[סודן]] עומר אל-בשיר סיים אמש ביקור נדיר בחבל [[דרפור]] והבטיח, כי "בתוך שנה יושג הסדר שלום באזור". בשיר קרא לחמושים הסודנים ולאנשי המיליציות להיכנס למשא ומתן על מנת להרגיע את המצב, להשיב את הביטחון ולהחזיר את מיליוני העקורים לבתיהם. הוא גם ציין ש"התושבים שניזוקו במהלך האסון בדרפור יקבלו פיצויים". ככל הנראה התייחס בשיר לפסגת שלום בת יומיים בהשתתפות האיחוד האפריקאי והאו"ם שאמורה להתקיים בתחילת חודש אוגוסט ב[[טנזניה]].

למרות שהמיליציות המשתתפות בטבח (ה"ג'נג'אוויד") גוייסו על ידי השלטון, בשיר מוצא אשמים חיצוניים לרצח העם בארצו. "יש מדינות מערביות שסוחרות במשבר שלנו", אמר בשיר. לדבריו, "הנשיא האמריקאי ג'ורג' בוש וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון מפריזים בכוונה לגבי המצב בדרפור. עבורם זו הזדמנות להסית את דעת הקהל מהכישלונות שלהם בעירק".

יד ושם קרא להפסקת רצח העם

בחבל דרפור מתחולל מאז 2002 מתחולל רצח עם מצד מיליציות הנתמכות על ידי השלטון ושגוייסו מהשבטים הערביים במערב אפריקה כנגד התושבים האפריקאים השחורים של האזור. ההערכות הן ש-450 אלף בני אדם נרצחו במהלך השנים האחרונות ושקרוב לשני מיליון איש נאלצו לעזוב את בתיהם.

בשנת 2003 הכריז האו"ם על המקום כ"אסון ההומניטרי החמור ביותר בעולם" וארבע שנים מאוחר יותר החליט הקונגרס האמריקאי לכנות את המצב בדרפור "רצח עם". לפני כארבעה חודשים קרא מרכז "יד ושם" הישראלי להפסקת רצח העם בסודן. "אי אפשר להסתפק במחאות של הקהילה הבינלאומית ולא די בהכרזות האו"ם", נאמר בהודעת יד ושם שהועברה למזכ"ל האו"ם באן קי-מון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully