וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ללא תאונות: כולנו הגורם האנושי

שרון נובק

24.7.2007 / 9:02

היום יצויין "יום ללא תאונות" כדי להזכיר את האחריות האישית של כל אחת ואחד לקטל בכבישים. היוזם: היום אהיה פראייר בכביש

היום, ה-24.7, יצא לפועל לראשונה פרוייקט "24/7 יום ללא תאונות דרכים". מטרת הפרוייקט, ביוזמת אנשים פרטיים ובמימון גופים אנונימיים, להעלות את מודעות הציבור לאחריות האישית של כל אחת ואחד מאתנו לתאונות הדרכים. לא במקרה נבחר התאריך לציון היום. המארגנים מקווים להעביר את המסר כי יש להקפיד על בטיחות בדרכים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

"אני הגורם האנושי", אומר יניב רחימי שהגה את הרעיון לפרוייקט. "די להאשים את כל העולם. אם רק נצליח לשכנע עוד אנשים להאמין שהם שולטים במצב בכבישים – אז אולי נוכל לחולל שינוי אמיתי, ויום אחד נתנהג אחרת בדרכים". רחימי, סמנכ"ל בבית השקעות בן 32 ואב לשניים, סיפר לוואלה! חדשות כי אינו משתייך לשום גוף ציבורי, פרטי או עמותה. "לא תהיה כל חסות או פרסום לאף גוף", הוא אומר. "כל פעילותנו ממומנת בסיוע גופים ואנשים פרטיים שפתחו בפנינו את הלב ואת הכיס, ללא שום אינטרס זר".

עשרות גופים פרטיים וציבוריים נרתמו למאמץ המשותף. מחר יתפרסו פעילים מתנדבים בכל רחבי הארץ, יחלקו כרזות, דגלונים, חולצות, מחזירי אור וכדומה, תוך יצירת אינטראקציה עם העוברים ושבים, וניסיון לעורר דיון. בנוסף, ישוטט אוטובוס ובו פעילים ונציגי אמצעי התקשורת שיפיצו את הבשורה בכל הארץ.

"אני לא טוב מאחרים", אמר רחימי. "ב-24 אני הולך להיות פראייר", הוא צוחק, ומיד מרצין ומסביר: "אם נצליח להיות אדיבים בכבישים אולי זה ישפיע גם על תחומים אחרים".

"יום ללא תאונות" נפתח הבוקר בתאונת דרכים בכניסה המזרחית לכפר סבא, בה נפצעו לפחות שני בני אדם. פצועה אחת פונתה במצב קשה לבית החולים בילינסון בפתח תקוה, ופצוע בינוני פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא. התאונה נגרמה בשל סטית רכב מהנתיב בו נסע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully