וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלייר ייכשל אם לא יתחשב בחמאס"

יוני מנדל

23.7.2007 / 18:45

בחמאס טוענים שרק בעזרתם "אפשר יהיה להשיג ביטחון ויציבות במזרח התיכון". "אנו מוכנים לדבר עם כולם, חוץ מהכובש הציוני"

"משימתו של [[טוני בלייר]] לא תצליח, אלא אם כן ינהג בשקיפות, בהגינות ותוך מתן ביטוי לכל הצדדים הפלסטינים המעורבים", כך אמרו גורמים בכירים בחמאס לסוכנות הידיעות הפלסטינית "רמאטאן". לדבריהם, "אם תתעלם המערכת הבינלאומית מקיומה של חמאס, יהיו פעולותיה באזור משולות לקפיצה באוויר. הן יהיו משוללות היסוד שיכול להביא לביטחון ויציבות באזור".

הגורמים התייחסו לתפקידו של בלייר, המתחיל היום באופן מעשי את תפקידו כשליח מיוחד של הקוורטט למזרח התיכון. בלייר נפגש היום עם שר החוץ הירדני ועם שרת החוץ ציפי לבני, והוא צפוי להיפגש עם שר הביטחון אהוד ברק. מחר ייסע לרמאללה, וייפגש שם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

הגורמים בחמאס הוסיפו, כי הם "דורשים מארצות הברית לשקול מחדש את מדיניותה הכושלת במזרח התיכון, מדיניות של דיכוי כלפי העמים המקופחים ובראשם – העם הפלסטיני". לדבריהם, "על ארצות הברית להפסיק את תמיכתה בטרור הציוני, לסיים את המצור הכלכלי מעל העם הפלסטיני ולשנות את תמיכתה במדיניות של מחלוקות במזרח התיכון".

רג'וב: על ישראל לדבר עם חמאס

דברים אלו של בכירי חמאס, מתווספים לראיון שנתן דובר חמאס בעזה, סמי אבו-זוהרי, לעיתון ה"טיימס" הלונדוני. לדברי אבו-זוהרי, "לא נגיד לא לאף אחד. אנו נהיה מוכנים לקיים קשרים ומשא ומתן עם כל גורם, כולל עם טוני בלייר". עם זאת, אבו-זוהרי הדגיש בדבריו, כי "רק עם הכובש הציוני אנו לא מוכנים להיות בקשר".

בתוך כך ציינו גורמים ערביים לעיתון "אל-ביאן" הרואה אור באמירויות, כי בפגישה חשאית שהתקיימה אתמול בין ראש השב"כ יובל דיסקין לבין בכיר המודיעין הפלסטיני ג'יבריל רג'וב דנו השניים בהתפתחויות באזור. לפי הדיווחים, רג'וב הבהיר לדיסקין, כי "ישראל תהיה חייבת לפתוח בערוץ דיונים סודי עם חמאס על מנת למצוא פתרון לאיום הקסאמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully