וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל פוגעת בכדורגל הפלסטיני"

יוני מנדל

23.7.2007 / 13:00

במכתב חריף להתאחדויות בעולם, מבקשים הפלסטינים לגנות את ישראל על צעדיה. לדבריהם, מדיניות המחסומים לא מאפשרת קיום ליגה

התאחדות הכדורגל הפלסטינית שלחה אתמול מכתבים רשמיים לכל בכירי הכדורגל בעולם, בהם היא מגנה את ישראל "על הצעדים הגזעניים שהיא מבצעת נגד הכדורגל הפלסטיני" . כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "רמאטאן".

בין המכותבים הרבים מזכ"ל פיפ"א ספ בלאטר, יו"ר אופ"א מישל פלטיני, מזכ"ל התאחדות הכדורגל האסייתית מוחמד אבן המאם, מזכ"ל התאחדות הכדורגל האפריקאית עיסא חיאתו, מזכ"ל התאחדות הכדורגל הצפון והמרכז אמריקאית וורנז ג'אק, מזכ"ל התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית ד"ר ניקולאוס ליוז, מזכ"ל התאחדות הכדורגל האוקייאנית ריינאלד תימארי ויושבי הראש של כל התאחדויות הכדורגל בעולם.

המכתב הרשמי, החתום על ידי אחמד אל-עפיפי יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, נפתח בנושא: "גינוי לצעדים הישראלים הגזענים והבלתי אנושיים הפוגעים בזכות קיום כדורגל פלסטיני". לדברי אל-עפיפי, "הכדורגל הוא מכשיר להפצת שלום, אהבה ואחווה בין העמים, ולפיכך אבקשכם לשים לב למדיניות של ישראל בנושא". לאחר מכן מפרט אל-עפיפי את "הצעדים שנקטה ישראל כנגד הכדורגל הפלסטיני".

"בגלל ישראל אין ליגה בגדה"

אל-עפיפי טוען ש"ישראל מסרבת ליישם את החלטות האו"ם וממשיכה בצעדים של עונשים קולקטיבים, בהם נענשים כל אזרחי פלסטין לרבות ספורטאים וכדורגלנים. בנוסף לכך, בהוראת ישראל נסגר מעבר רפיח לפני יותר מחודש, ובין אלפי הממתינים להיכנס חזרה למשפחותיהם גם 21 שחקני נבחרת פלסטין שעדיין לא שבו מאליפות מערב אסיה לכדורגל. בנוסף לכך ממתינות גם שלוש שחקניות נבחרת פלסטין בכדורגל לשוב ממחנה אימונים בגרמניה".

אל-עפיפי טוען עוד, כי "המשך בניית גדר ההפרדה בגדה המערבית והמשך מדיניות המחסומים לא מאפשרת קיום ליגת כדורגל בכל תחומי הגדה. בנוסף לכך, גם אימוני הנבחרת הלאומית הפלסטינית אינם מתקיימים כסדרם בשל העובדה שישראל מונעת הגעת שחקנים מעזה לגדה ולהפך".

בנוסף לכך כותב אל-עפיפי, כי "במהלך התקפותיה של ישראל על הרצועה הופגזו והופצצו מבנים השייכים להתאחדות, למועדוני כדורגל, כמו גם איצטדיון הדשא המרכזי בעזה. בנוסף לכך, במסגרת המעצרים הרבים שביצעה ישראל, נעצרו שחקני כדורגל רבים, נהרגו רבים אחרים וביניהם השופט הפלסטיני הבינלאומי כמאל סאלם".

לדברי אל-עפיפי, גינוי נמרץ של משפחת הכדורגל העולמית נגד ישראל "עשויות להקל על הסבל הפלסטיני, לשנות את מדיניות ישראל כנגד הכדורגל הפלסטיני, ולסייע לנו להפוך את מטרותיו האצילות של המשחק - למציאות". אל-עפיפי ביקש מהתאחדות הכדורגל העולמית לשלוח נציגים על מנת לבחון מקרוב את מצב הכדורגל הפלסטיני ואת "הסבל שנוצר ממדיניות ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully