וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורנר: מנסים לחסל את בג"ץ

23.7.2007 / 10:38

השופטת בדימוס תקפה בחריפות את הביקורת שהשמיע אולמרט על בג"ץ. גם פרידמן לא יצא נקי: תפקידו של שר המשפטים להגן על ביהמ"ש

נשיאת מועצת העיתונות הישראלית ושופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר תקפה בחריפות את הביקורת שהשמיע ראש הממשלה אהוד אולמרט על בג"צ ואמרה כי בית המשפט העליון בדרך לחיסול.

לגבי החלטת בג"צ לחייב את הממשלה למגן את מוסדות החינוך בעוטף עזה עד תחילת שנת הלימודים אמרה דורנר לגל"צ, כי הדברים לא מוצגים נכון. "המדינה קיבלה על עצמה את החובה החוקית והיא לא עמדה בה.עשו ניסוי וגילו שחלק גדול מילדי שדרות לא מצליח להגיע למרחב מוגן תוך 15 שניות. בנוסף לא תמיד יש התרעה, אז בית המשפט קבע שזהו מצב חריג, למרות המצוקה התקציבית".

דורנר גם התייחסה לדברי אולמרט, "אפשר לבקר את פסק הדין, אך מכאן ועד להוצאת הודעה שהממשלה היא אחראית ואין עליה שום מגבלות המרחק רב. זו פגיעה במשטר הדמוקרטי שלנו. הממשלה, שריה ופקידיה נתונים לביקורת שיפוטית. ברגע שפוגעים בסמכויות בית המשפט אם לא מקיימים אז זה ביזיון בית המשפט".

"פרידמן צריך להגן על השופטים"

"צריך להבין שאין לנו חוקה ששומרת על עצמאות המערכת השיפוטית. המצב המשפטי הוא כזה שממשלה בעלת רוב קואליציוני יכולה להתערב בסמכויות בית המשפט, לעקר ולפגוע בהחלטותיו. היא יכולה גם לבטל אותו", אמרה.

דורנר מתחה ביקורת גם על שר המשפטים דניאל פרידמן: "אם יעקרו את העוצמה של בג"צ, לעם הזה לא יהיה בית משפט עליון. תפקידו של שר המשפטים להגן על בית המשפט. זהו תפקיד חוקתי. השופטים עצמם אינם מדברים אלא כותבים פסקי דין. הפוליטיקאי ממונה על הגנתם, אך כל זה קרס. יש חוקים שאם הכנסת תאשר אותם התוצאה תהיה רעה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully