וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוני בלייר רוצה לגור בארמון הנציב

שי אילן

22.7.2007 / 14:00

בלייר נחוש להפוך את המבנה ששימש את הנציב העליון בתקופת המנדט למקום מגוריו בי-ם, אם הדבר יתאפשר בטחונית

האם ישובו בקרוב ג'נטלמנים משופמים ונשים עם בקבוקים בשיער לאולם הנשפים של [[ארמון הנציב]] בירושלים? העיתון הבריטי "סנדיי טיימס" מדווח שטוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, מתכוון להפוך את המקום לביתו בירושלים. בלייר, שיגיע מחר לעיר ישמש כשליח הקוורטט למזרח התיכון וינסה לקדם משא ומתן לשלום בין הרשות הפלסטינית לישראל.

המבנה המפואר שבו משתוקק בלייר להשתכן הוא מובלעת במערב העיר, על פסגה שנקראת במסורת הנוצרית "הר העצה הרעה". שם מאמינים ש[[יהודה איש קריות]] השתכנע לבגוד בישו. האדריכל שבנה אותו בסוף שנות ה-20 של המאה הקודמת, א. הריסון, תכנן מסביבו שלושה גנים וחורשה שתמתן את הרוחות העזות שנושבות במקום. מן הארמון נשקף נוף עוצר נשימה של העיר העתיקה, מדבר יהודה וים המלח. משנת 1933 התגוררו בו ארבעה נציבים שהפכו אותו למרכז חברתי וארחו בו את ראשי היישוב העברי והערבי בפלסטינה. כיום נמצאים בו משרדים של האו"ם.

עיקר משימתו של בלייר תהיה לסייע לפלסטינים לבנות תשתית למדינה העתידית ולשקם את הכלכלה שלהם. בלייר היה רוצה למלא תפקיד גדול יותר, כזה שהיה לו בסיוע לתהליך השלום באירלנד. אולם הדעות חלוקות לגבי המנדט שינתן לו על ידי שולחיו, ושיתוף הפעולה לו יזכה.

גורמים איסלמים רואים בבלייר אויב וישראל עושה מאמץ עליון לספק לבלייר הגנה מפני קיצונים. לדברי ה"טיימס", השב"כ עצר בימים האחרונים כ-20 פעילים איסלמים שהתנגדו להגעתו. רמי חורי, עיתונאי ערבי אמר: "למנות את בלייר כשליח למשרד התיכון כמוהו כלמנות את נירון קיסר למפקד הכבאים ברומא". החשש מפגיעה בבלייר עשוי לטרפד את תוכניתו להשתכן בארמון הבולט והראוותני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully