וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלילות עירקי פיג'מה במשרד הפנים

שרון נובק

22.7.2007 / 14:38

המשרד כבר רגיל לפסול שמות תמוהים במיוחד, כמו 'עירקי פיג'מה', 'מטומטיפש', ו'סדאם חוסיין'. עכשיו גם "הפועל ת"א" הצטרף

"הפועל תל אביב" הוא לא רק שמו של מועדון ספורט, אלא גם שמו של ילד בן שנתיים, שמיום היוולדו יודע ש"מי שלא קופץ צהוב". ההורים, שנתנו לחבריו ומכריו של בנם בהווה ובעתיד הרבה חומר פוטנציאלי לבדיחות והטרדות, לא לבד.

מנהל האוכלוסין במשרד הפנים לא מגלה בדרך כלל סובלנות למתן שמות משונים, ובמקרים קיצוניים פוסל אותם. בקשתם של הורים לקרוא לבנם "נ-נח-נחמ-נחמן מאומן!" נפסלה על הסף. גם בקשתו של אדם להחליף את שמו ל"עירקי פיג'מה" לא התקבלה, למרות הפצרותיו והסבריו שהוא תמיד הולך עם פיג'מה. גם "מטומטיפש" ו"בנק לאומי חרא" לא נרשמו במשרד הפנים כשמות פרטיים.

במנהל האוכלוסין במשרד הפנים מתקבלות בכל שנה בקשות להכרה בשמות העולים על כל דמיון. אתי שרון, הממונה על מרשם ודרכונים במנהל, סיפרה לוואלה! חדשות כי שמות בישראל נפסלים רק במקרים של פגיעה ברגשות הציבור, הטעיית הציבור או במקרים מגוחכים במיוחד. הבקשה המפורסמת ביותר היא בקשתו של אדם להחליף את שמו הפרטי להיטלר. הבקשה להעניק את השם סדאם חוסיין לרך הנולד, שהיתה פופולרית בתחילת שנות ה-90', התחלפה בשם הטרנדי בן לאדן בתחילת העשור הנוכחי.

"האנשים האלה מתאמצים, מגישים טפסים, ועוברים פרוצדורה ביורוקרטית שלמה בשביל להחליף את שמם", מספרת שרון. יש גם כאלה שלא מוותרים. כשבקשתו של אדם להחליף את שמו ל"אלוהים" נפסלה, הוא הגיש בקשה נוספת להקרא "אל הים". בקשתו השניה אושרה. מעניין באיזה שם יתנחם האדם שביקש להחליף את שמו ל"בום בום שום לק יו יו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully