וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום בוחרים בטורקיה בין איסלם לחילוניות

22.7.2007 / 12:14

על רקע המשבר הפוליטי מחליטים היום על כיוונה של המדינה בעתיד - איסלמי או חילוני. הסקרים מנבאים ניצחון למפלגה האיסלמית

מיליוני טורקים הולכים היום לקלפיות, להצביע בבחירות שהוקדמו על רקע המשבר הפוליטי. לפני חודשים ספורים נכשלה הממשלה בניסיונה למנות את שר החוץ, עבדוללה גול לנשיא. גול חבר במפלגת "הצדק והפיתוח" בעלת האוריינטציה האיסלמית, ואישתו נוהגת ללבוש כיסוי ראש, נוהג שבטורקיה נחשב פרובוקטיבי, במיוחד כאשר מדובר בדמות ציבורית. בעקבות הניסיון למנות את גול לנשיא פרצו גם מהומות ונערכו הפגנות המוניות, בהן השתתפו מיליוני בני אדם שמחו נגד האיסלמיזציה של המדינה.

"כעת העם ידבר", אמרה כותרתו של העיתון היומי "מילייט דיילי". על פי הסקרים, העם לא עתיד לשנות את בחירתו מן הפעם הקודמת. בסקרים יש יתרון למפלגתו של טאיפ ארדואן, ראש הממשלה הנוכחי. הטורקים יוצאים להצביע היום בחום הקופח, 40 מעלות בממוצע בחלקים גדולים של המדינה ועל כן רבים יצאו להצביע מוקדם בבוקר. ההצבעה בטורקיה היא חובה והקלפיות נסגרות בשעה 16:00, מלבד באנקרה ואיסטנבול, שם ייסגרו הקלפיות ב – 17:00.

אחת הסיבות העיקריות שנראה לכאורה שמפלגת הצדק והפיתוח, ה - AK, עתידה לזכות שוב בבחירות היא הרפורמות הכלכליות שביצעה. המפלגה שיפרה במידה מסוימת את מצב האזרחים וקידמה את טורקיה לקראת קבלה לשורות האיחוד האירופי. ראש הממשלה טאיפ ארדואן הבטיח להמשיך את הרפורמות הנחוצות לקבלה לאיחוד. סיבה אחרת שה - AK תזכה ככל הנראה היא אחוז החסימה הגבוה הקבוע בטורקיה.

כדי להיכנס לפרלמנט יש צורך בלפחות עשרה אחוזים מן הקולות ורק שתי מפלגות נוספות כנראה יצליחו בכך, מפלגת הימין הקיצוני ומפלגת השמאל-מרכז. רבים מן המתנגדים לאיסלמיזציה של טורקיה הצביעו למועמדים עצמאיים, ונראה שהניסיונות להקים גוש חוסם ולאחד מפלגות כדי להביס את מפלגת השלטון לא צלחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully