וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב רדפה אחרי טרוריסט דמיוני

19.7.2007 / 19:43

אבו עומר אל בגדדי, מפקד "האומה האיסלמית העירקית", הומצא על ידי אל קאעדה. כך מודה ארה"ב בעקבות תפיסת בכיר בארגון

ארה"ב רדפה אחרי מיתוס שיצר ארגון אל קאעדה, כך הודה דובר של צבא ארה"ב, הגנרל קווין ברגנר. בעקבות לכידתו של פעיל אל קאעדה בכיר, חאלד אל משדאני, התגלה כי אבו עומר אל בגדדי והארגון שעמד בראשו, "האומה האיסלמית העירקית", לא היו ולא נבראו. ארגון אל קאעדה המציא אותם כדי ליצור מראית עין כאילו ההנהגה של אל קאעדה במקום היא עירקית. למעשה, רוב ההנהגה היא זרה, ואת העובדה הזו ניסתה אל קאעדה לטשטש.

בשבועות האחרונים הופעל לחץ על ראשי הצבא האמריקאי להסביר את הקשר בין הענף העירקי של אל קאעדה, לבין הארגון המרכזי בראשות בן לאדן. זאת עקב ההתמקדות של צבא ארה"ב בפעולותיו באל קאעדה, ומבצעים צבאיים גדולים שהוא מנהל נגדו. ארה"ב מאשימה את אל קאעדה ברוב הפיגועים ההמוניים בעירק ובניסיון לחולל מלחמת אזרחים ולשסות את הסונים בשיעים. משדאני, הפעיל שנתפס על ידי ארה"ב היה איש הקשר בין מנהיג אל קאעדה בעירק, אבו איאב אל מסרי המצרי לבין בן לאדן וסגנו, איימאן א-זוואהרי.

בשליחות בן לאדן הקים משדאני ארגון פיקטיבי, שלקח אחריות על פיגועים המוניים רבים. את הפעולות ביצע במציאות ארגון אל קאעדה. משדאני הגדיל לעשות ואף פרסם קלטות בקולו של אל בגדדי באינטרנט, כדי להשוות לדמות אמינות. ארה"ב עשתה מאמץ ניכר לתפוס את אל בגדדי, אולם לזכותה יאמר שטענה תמיד שאל קאעדה בעירק מנוהלת על ידי גורמים זרים.

  • עוד באותו נושא:
  • אל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully