וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניין של פועלי בניין

שרון נובק

19.7.2007 / 17:01

ב-2005 הרסה עיריית ירושלים את בית משפחת חמדאן מטעמים בירוקרטיים. פעילי שלום מכל העולם יבנו השבוע את הבית מחדש

בנובמבר 2005 הרס בולדוזר של עיריית ירושלים את ביתה של משפחת חמדאן בכפר ענתא במזרח ירושלים. לא מטעמי ביטחון המדינה, אלא מטעמים בירוקרטיים גרידא, הותירה העירייה את תשעת יושבי הבית ללא קורת גג.

בשבועיים הקרובים ייבנה הבית מחדש, במסגרת מחנה הבניה השנתי של הוועד נגד הריסת בתים. כמו בכל שנה בחמש השנים האחרונות, יבנו פעילי הוועד בית חדש למשפחה פלסטינית, תחת ביתה שנהרס על ידי הרשויות הישראליות. בתוך שבועיים, מבטיחים הפעילים, ימסרו המפתחות למשפחה שביתה נהרס.

בהשתתפות עשרות פעילים ישראלים ופלסטינים ומתנדבים מכל רחבי העולם, נוקט הוועד בפעולת התנגדות אזרחית, במחאה לא-אלימה לכיבוש הישראלי ביהודה ושומרון. הפעילים מבקשים להעביר באופן זה מסר של סולידריות, דו-שיח וחברות בין ישראלים לפלסטינים.

הריסת בתים כאמצעי לחץ

בית משפחת חמדאן נבנה על קרקע הנמצאת בתחומי הכפר, כשברשות המשפחה מסמכים ושטרי מכירה המוכיחים את בעלותה על הקרקע. לפני הבניה, פנתה המשפחה לעיריית ירושלים בבקשה לקבל אישור בניה. אך האחרונה התנתה את מתן הרשיון בבדיקה כללית של הקרקע שעלותה 160,000 דולר. יותר מ-700,000 שקלים.

משלא הושג הסכום המופקע לבדיקת הקרקע, החלה המשפחה בבניית הבית ללא רשיון ובאופן לא חוקי ביולי 2003. כהרגלה בקודש, הוציאה עיריית ירושלים צו הריסה לבית, כמו לעוד בתים רבים ברחבי העיר. אחד מבני המשפחה הצליח, לאחר תהליך בירוקרטי ארוך, להגיע להסכם עם העירייה, ולעצור את ההריסה. עם זאת, למרות כל מאמציו וההסכם עם עיריית ירושלים, נהרס הבית.

מזה 40 שנה ישראל מיישמת מדיניות הריסת בתים כאמצעי לחץ על תושבים פלסטינים, בעיקר במזרח ירושלים. מאז 1967 מדינת ישראל הרסה, לפי מידע מתועד, כ- 18,000 בתים בשטחים. משנת 2000 ועד היום נהרסו 5,376 בתים ביהודה ושומרון, מתוכם 481 בירושלים בלבד. אלפי בתים נוספים נמצאים תחת איום הריסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully