וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיין חסרים לנו 11,000 אסירים"

20.7.2007 / 14:57

המבצע הושלם: 255 אסירי פתח שוחררו אתמול והגיעו לחגיגות במוקטעה. אבו מאזן: "אנחנו מאושרים לראותכם, אבל השמחה חסרה"

הסתיים שחרור 255 האסירים הפלסטינים של פתח, שהיו כלואים בישראל. בשעות הבוקר המוקדמות אתמול החלו בשירות בתי הסוהר לערוך לאסירים בדיקות רפואיות ובדיקות זיהוי מדוקדקות. האסירים הגיעו למחסום ביטוניה, והועברו לאוטובוסים של הרשות הפלסטינית. שחרורו של אחד האסירים מתעכב בשל בדיקות ביטחוניות ומשפטיות.

האסירים נסעו ישירות למוקטעה ברמאללה, שם המתינו להם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ראש הממשלה הפלסטיני סאלם פיאד ובני משפחותיהם, שחגגו את השחרור. חבר הכנסת אחמד טיבי נפגש עם אבו מאזן ברמאללה, ומשתתף בטקס קבלת האסירים המשוחררים.

אבו מאזן הנרגש נאם בפני ההמון ופנה לאסירים ששוחררו: "אתם לא יודעים כמה אנו מאושרים לראות אתכם. אבל השמחה שלנו חסרה בגלל 11,000 האסירים שעוד כלואים בישראל".

שחרור האסירים הפלסטינים נעשה כמחווה ישראלית ליו"ר הרשות הפלסטינית. ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע על השחרור המתוכנן בוועידת שארם א-שייח'. מדובר בניסיון לחזק את אבו מאזן לאחר השתלטות חמאס על הרצועה.

בג"ץ דחה העתירה נגד השחרור

לפני יומיים דחה בג"ץ את עתירת ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", שדרש למנוע את שחרורם של 256 אסירי פתח. בנוסף, העותרים ביקשו לבדוק בדיקה מעמיקה את רשימת העצירים, במידה ולא תתקבל העתירה.

"לא מצאנו עילה להתערב בהחלטת המשיבים", נכתב בהחלטה, "מדובר בהחלטה מדינית הנתונה לסמכות הממשלה, אשר פועלת במסגרת האחריות המוטלת עליה ומגבשת את עמדתה על פי מכלול השיקולים הבטחוניים והמדיניים הכרוכים בכך". בהחלטה נכתב עוד כי "דאגתה של העותרת מובנת וכאבם של חבריה עמוק, אלא שאין בכוחנו לאמץ את הסעד שהיא עותרת לו".

נציגי המדינה אמרו כי מדובר בעניין מדיני מובהק, הנתון כולו בידי הרשות המבצעת, וכי גורמי הביטחון נתנו את הסכמתם לשחרור האסירים לאחר שבחנו את הסיכונים שבשחרור כל אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully