וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה בפרשת הזיופים בפריימריז בעבודה

19.7.2007 / 11:03

ניצב יוחנן דנינו הורה על פתיחה בחקירה בעקבות פנייתו של יו"ר ועדת הבחירות של העבודה. החשד: זיופים בקלפיות במגזר הערבי

ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, הורה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת הזיופים בקלפיות הערביות בפריימריז במפלגת העבודה שנערכו בתחילת חודש יוני.

השופט אמנון סטרשנוב העומד בראש ועדת הבחירות המחוזית של המפלגה פנה לדנינו בעניין החשדות לזיופים ולפגיעה בטוהר הבחירות המקדימות. דנינו הורה על בדיקה במטרה לבחון האם יש סיבה לפתוח בחקירה.

מהמשטרה נמסר, כי ממצאי הבדיקה כפי שהוצגו בפני דנינו חיזקו את החשדות לזיופים ודנינו הורה ליחידה הארצית לחקירות הונאה לחקור את הפרשה.

החשדות לזיופים עלו בעקבות נתונים רשמיים על אחוזי הצבעה גבוהים במיוחד במגזר הערבי, והתפלגות עגולה מדי של הקולות בין המועמדים. תחקיר ערוץ 10 גילה ראיות חריפות ביותר לזיופים. על פי התחקיר, הגיעו לקלפי בכפר הבדואי כסייפה 62 בני אדם מרגע פתיחת הקלפיות, אלא, שוועדת הקלפי בכפר דיווחה על 427 מצביעים בסופו של יום, ועל התפלגות קולות עגולה במיוחד: 60% לברק, לעומת 40% לאילון.

בכפר נעורה שבגליל, עדים דיווחו על מצביעים שנכנסו פעמיים לקלפי. נציג הערוץ נתקל אף באיומים ונדרש לעזוב את המקום. בסופו של יום, ועדת הקלפי בכפר דיווחה על 177 מצביעים. אולם, ב-10 השעות ששהה שם נציג חיצוני הוא ספר 52 מצביעים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully