וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

18.7.2007 / 23:40

מדד הנאסד"ק ירד ב-0.5% ומדד הדאו ג'ונס איבד 0.4% בתגובה לחיתוך תחזית הצמיחה. מניית אלדין טיפסה בכ-4% לקראת הדו"חות

האכזבה מהדו"חות של אינטל ויאהו, ההפסדים העצומים של המשקיעים בקרנות הגידור של בר סטרנס והחולשה המתמשכת בשוק הדיור בארה"ב - כל אלו גררו היום את בורסות וול סטריט לפתיחה שלילית של המסחר לאחר שאתמול שבר מדד דאו ג'ונס שיא ומדד נאסד"ק התמקם בשיא של שש שנים וחצי. אולם את המנוע האמיתי לנפילות בשוק, סיפק בעיקר בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב.

בנאום בפני הקונגרס, ציין ברננקי כי כלכלת ארה"ב אומנם נחלצה מהתקופה ה"אנמית" שהתבטאה בצמיחה בשיעור שנתי של 0.7% ברבעון הראשון של 2007, אולם היא עדיין תהיה נמוכה מהמצופה. דבריו של ברננקי לחצו על המדדים במרבית שעות המסחר אולם לקראת הסגירה התמתנו הירידות בשוק. מדד נאסד"ק ירד ב-0.5% ל-2,699 נקודות, מדד דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-13,918 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.2% ל-1,546 נקודות.

הבנק הפדרלי המרכזי מעריך כעת כי כלכלת ארה"ב תצמח בשיעור של 2.5%-2.25% ב-2007 לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3%-2.5%. התחזית לעלייה של 2.25%-2% בליבת מדד המחירים לצרכן ב-2007 נותרה ללא שינוי.

התרחיש העדכני שצייר ברננקי עבור כלכלת ארה"ב הקטין את האפשרות לשינויים במדיניות הריבית של הבנק הפדרלי בחודשים הקרובים, ועקב כך מזנקים מחירי איגרות החוב והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים נפלה ב-0.068% לרמה של 5.01% - שפל של כשישה שבועות.

עוד בטרם נפתח המסחר, התפרסם כי מדד המחירים לצרכן עלה ביוני ב-0.2% בלבד ועלייה זהה נרשמה גם במדד הליבה, המנכה את השפעותיהם של סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים. התחלות הבנייה גדלו ביוני ב-2.3% לקצב של 1.467 מיליון יחידות דיור, אולם מספר היתרי הבניה החדשים שהוענקו לקבלנים ירד ב-6.3% נוספים לשפל של עשר שנים - 1.406 מיליון יחידות.

החולשה בשוק הדיור קיבלה כותרות נוספות גם מכיוונו של בר-סטרנס. בנק ההשקעות האמריקאי דיווח למשקיעים בשתי קרנות הגידור הכושלות שלו, כי איבדו את מרבית כספם בשל החשיפה הגבוהה של הקרנות לשוק הסאבפריים (משכנתאות בסיכון גבוה ללווים בעייתיים). מניית בר-סטרנס (סימול: BSC) איבדה 0.4% בלבד בתגובה, אולם ההודעה הגבירה את החששות, כי קרנות נוספות עשויות להיקלע לקשיים בשל משבר הסאבפריים.

עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השני הולכת וצוברת תאוצה, ואתמול הגיע תורן של שתיים מענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות, אינטל ויאהו. אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, השיגה ברבעון השני צמיחה של 8% בהכנסות ל-8.68 מיליארד דולר. בכך עקפה החברה את התחזית הממוצעת בשוק, אולם הרווחיות הגולמית היתה נמוכה מהצפוי ומניית אינטל התממשה ב-4.8% לאחר זינוק חודשי של 20%. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-1.3 מיליארד דולר.

ענקית האינטרנט יאהו , דיווחה על המשך השחיקה ברווחיות למרות צמיחה של 8% בהכנסות ל-1.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי של יאהו ירד ברבעון השני ב-1.8% ל-161 מיליון דולר, ומנייתה איבדה 4.8%.

בין הישראליות, איבדה היום ענקית הבילינג, אמדוקס אמדוקס 1.1% ל-38.8 דולר לקראת פרסום הדו"חות. מניית החברה הוסיפה מתחילת השנה 1.5% בלבד - תשואה נמוכה שהיא תוצאה של הנמכת התחזיות על ידי החברה בתחילת השנה.

מחר, לפני הפתיחה, תחשוף גם אלדין את ביצועיה ברבעון השני ובוול סטריט מצפים מחברת פתרונות האבטחה לתוצאות כספיות טובות. לקראת התוצאות, עלתה מנייתה ב-3.6% ל-23.1 דולר.

מניית חברת השבבים מטאלינק התממשה ב-5% ל-8.4 דולרים לאחר זינוק אדיר של 60% מתחילת יולי.

חברת אלווריון הודיעה היום כי תפרוס רשת תקשורת אלחוטית עבור חברת תקשורת באוגנדה שבאפריקה, בעסקה שהיקפה לא פורסם. מניית אלווריון עלתה ב-1.3% ל-10.7 דולר - שיא של 17 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully