וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה נגד נכי הפוליו?

18.7.2007 / 12:41

חברת הכנסת יחימוביץ' טוענת שמשרד האוצר מתכוון לבטל את "חוק הפוליו", ולשלול את כספי הפיצויים של כ-1,100 נכים

"משרד האוצר מתכוון לבטל את 'חוק הפוליו' ולפגוע בזכויותיהם של יותר מאלף נכים" - כך אמרה היום חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה).

"חוק הפוליו" התקבל בכנסת בחודש מרץ, ברוב גדול של 83 ח"כים. החוק קבע כי כ-1,100 מקורבנות מחלת הפוליו (שיתוק ילדים) שהפכו לנכים, יקבלו מהמדינה פיצוי חד-פעמי בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו להם, בסכום של 50 עד 120 אלף שקלים. את הצעת החוק יזם חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה.

כעת, טוענת חברת הכנסת יחימוביץ', מנסה משרד האוצר לבטל את החוק. לדברי יחימוביץ', יש בידיה טיוטה של החלטת ממשלה בנושא, בה נכתב בין השאר כי הממשלה תפעל כדי "לתקן את חוק פיצוי לנפגעי פוליו.. ולקבוע כי לא יינתן מענק או פיצוי חד פעמי לנפגע פוליו".

משרד האוצר מנוע מלהגיב

בהמשך, מצטטת יחימוביץ', נכתב כי הממשלה תנסה "לקבוע הוראת מעבר לפיה נפגע פוליו שקיבל מענק או פיצוי חד פעמי והוא זכאי לקצבה חודשית ע"פ החוק, יוחזרו סכומים אלו באמצעות ניכוי מלוא קצבתו החודשית על להשבת הסכומים האמורים במלואם".

חברת הכנסת יחימוביץ' מאשימה את משרד האוצר בניסיון "לפגוע בחוליה החלשה ביותר בחברה הישראלית, ולהכניס לחוק ההסדרים ביטולו של חוק סוציאלי חשוב מאין כמותו, אשר התקבל ברוב של 83 חברי כנסת ותיקן עוול כבד של שנים. אני קוראת לציבור הנכים בישראל ולציבור כולו למחות נגד כוונת הזדון הזו".

ממשרד האוצר נמסר כי חוק ההסדרים טרם הוגש, וכי אין באפשרותם להגיב לטענות עד להגשת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully