וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל נסיון לרצוח את איל ההון ברזובסקי

שי אילן

18.7.2007 / 12:29

מחסל רוסי נשלח לרצוח את ברזובסקי בבית המלון "הילטון" בלונדון. הדבר נודע לשירות החשאי הבריטי והמתנקש נתפס לפני שירה

השירות החשאי הבריטי הצליח למנוע התנקשות בחייו של איל ההון הרוסי בוריס ברזובסקי, בבית מלון בלונדון. ברזובסקי, אויב מושבע של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוהה בבריטניה מאז שנת 2000, וקיבל בה מעמד של פליט פוליטי לפני שלוש שנים.

בריטניה קיבלה מידע על הכוונות להתנקש בחייו ודאגה למעקב של 24 שעות אחריו. העיתון "סאן" מגלה שבעת שברזובסקי היא אמור לקיים פגישה, הגיע המתנקש למקום, מלווה בילד כדי לשוות לו חזות תמימה. הסקוטלנד יארד וה – MI5 היו מוכנים לטקטיקת הפעולה הזו ועצרו את המתנקש.

בוריס ברזובסקי, שבעבר היה מקורב לפוטין והפך ליריבו, מאוים על ידיו כבר כמה שנים. בשנה האחרונה קרא ברזובסקי בפומבי להפיכה נגד שלטון פוטין.

בניסיון התנקשות אחד בעבר נהרגו שניים ממאבטחיו. הוא גם היה מקורב לאיש הק.ג.ב לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו, שנרצח בלונדון לפני שנה, ועורר את המשבר הדיפלומטי הנוכחי בין רוסיה לבריטניה. ברזובסקי אמר בעבר שליטוויננקו הציל את חייו כשגילה לו על מזימה של הקרמלין לרצוח אותו, וכך הפך לאיש אמונו ואף עבד עבורו.

במהלך השנים האחרונות הפך ברזובסקי לאדם מקובל בחברה הלונדונית. הוא רכש בבריטניה אחוזה בעלות של 10 מיליון ליש"ט ויש לו תא פרטי באצטדיון של קבוצת הכדורגל "ארסנל". מקור בממשל הבריטי אמר ל"סאן": "איננו יכולים לשאת מצב בו יחידות חיסול רוסיות מסתובבות ברחובות לונדון כדי לחסל את אויבי הממשל שלהם". דוברת של ברזובסקי אמרה הבוקר שהוא התבקש לעזוב את בריטניה למען ביטחונו, בגלל המזימה לרצוח אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully