וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקירוב בוחן מכירת אלרוב נדל"ן

שרון שפורר

18.7.2007 / 11:35

חברת ארקו מתעניינת ברכישת חברת הנדל"ן של אלפרד אקירוב והגישה הצעת רכש לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל

קבוצת אלרוב, שבשליטת אלפרד אקירוב, בוחנת אפשרות למכירת השליטה בחברה הבת אלרוב נדל"ן לידי חברת ארקו הציבורית לפי שווי של 3-2.8 מיליארד שקל - פרמיה של 50%-40% על שוויה של אלרוב נדל"ן היום בתל אביב (כ-2 מיליארד שקל).

החברה דיווחה הלילה לבורסה כי אחרי שיחות ראשוניות עם ארקו, קיבלה ממנה הצעה בכתב לרכישת מלוא אחזקותיה בחברה ב-593-551 מיליון דולר, או 147-137 שקל למניה מול מחיר הסגירה היום שעמד על על 96.8 שקל.

אלרוב בוחנת את ההחלטה ובמידה שהסכום יהיה מקובל עליה, בכוונתה להעניק לארקו תקופת בלעדיות לבדיקת החברה הבת.

מיהי ארקו?

אלרוב נדל"ן היא אחת מיצרניות הערך הגדולות בבורסה בתל אביב בשנים האחרונות. החברה הכפילה את שוויה פי 65 מאז תחילת 2005. את 2006 היא סיכמה עם תשואה מרשימה של כ-300%, וב-2007 עלתה ב-64% עד כה. אלרוב יוזמת בישראל פרויקטים של משרדים, שטחי מסחר ודיור, ועוסקת במכירתם ובהשכרתם. בחו"ל מתמקדת החברה ברכישת נכסים מניבים למשרדים ומסחר.

ארקו החזקות אינה כל כך מוכרת לציבור המשקיעים אבל נראה כי היא חשופה יותר למשקיעים המוסדיים. החברה נרכשה בתחילת 2006 על ידי איש העסקים אריה קוטלר, שחי כיום בארה"ב, ומנוהלת על ידי ענת גואטה.

על בעלי העניין בה נמנים הגופים המוסדיים של בית ההשקעות מיטב עם כ-10.5%; הלמן אלדובי עם כ-6% ואנליסט עם כ-5% נוספים. בנוסף, החברה גם פועלת בקשר הדוק עם מבטח שמיר של מאיר שמיר. יש לה שותפות איתו בפרויקט בגרמניה והוא הקצה לה 2.5 מיליון דולר באג"ח להמרה עם אופציה למהרת החוב למניות למשך שלוש שנים כך שהוא עשוי להגיע לאחזקה של כ-12% בחברה.

ארקו עוסקת בעיקר בעסקות פיננסיות למימון פרויקטי נדל"ן ובעסקות נדל"ן כמו בניין שרכשה בשטוטגרט שבגרמניה. בנוסף, רכשה בשנה האחרונה גם מפעל פלסטיק בארה"ב שנקלע לקשיים אך בעל מחזור מכירות שנמתי של כ-85 מיליון דולר.

למרות כל אלו, הונה העצמי של החברה נמוך ומסתכם בכ-40 מיליון שקל והדיווח של קבוצת אלרוב אינו מבהיר מניין תשיג את המימון לעסקה בסדר גודל שכזה. שוויה של ארקו בשוק כיום עומד על כ-80 מיליון שקל.

תשואות מרשימות לאלרוב

אלרוב נדל"ן השיקה את פעילותה הבינלאומית ב-2001, באמצעות החברה השווייצית PIH Property Investment Holding, המוחזקת בכ-74.5% בידי אלרוב. מבחינת התפלגות נכסי החברה, כ-61% מהנכסים מצויים בשווייץ.

PIH נחשבת אחת החברות המובילות בתחום מרכזי המסחר בשווייץ. החברה חולשת על 12 נכסים המשתרעים על פני שטח של 166 אלף מ"ר ובעלי שיעור תפוסה של 98%. בנוסף, נהנית החברה מחוזי שכירות של יותר משמונה שנים עם לקוחותיה העיקריים.

נכסיה העיקריים של אלרוב בישראל כוללים בין השאר את מגדל אלרוב ברחוב רוטשילד בתל אביב. הבניין משמש כמבנה משרדים מפואר וכולל 11,450 מ"ר שטחי משרדים. בנוסף, באחרונה נפתח המרכז המסחרי ממילא-רובע אלרוב בירושלים, הכולל 21,500 מ"ר שטחי משרדים. המרכז נמצא בשדרה המהווה את הציר המרכזי המחבר את העיר החדשה לעיר העתיקה.

בתחום המגורים בישראל בנתה קבוצת אלרוב את מגדלי אלרוב בשכונת צמרת, הכוללים 350 יחידות דיור המתאפיינים בסטנדרטים גבוהים. בנוסף, מקימה החברה את שכונת המגורים ממילא בירושלים, כשעד כה נמכרו יחידות דיור בהיקף של 133 מיליון שקל.

קבוצת אלרוב מחזיקה במלון מצודת דוד בירושלים, שהעודף התפעולי בגינו הסתכם בכ-62 מיליון שקל והיווה כ-44% מסך ההכנסות של המלון. שיעור זה גבוה משיעורי הרווחיות בתחום המלונאות בערים אירופיות גדולות, כמו וינה, פאריס, אמסטרדם, ברלין, המבורג, מינכן ובודפשט.

אלרוב סיימה את הרבעון הראשון של 2007 עם רווח נקי של 61.2 מיליון שקל במחזור של 110.2 מיליון שקל. מניית אלרוב נדל"ן רשמה מתחילת השנה תשואה מרשימה של 63%. בחברה מציינים במצגת כי מחירה הנוכחי של המניה מייצג דיסקאונט לעומת השווי הנכסי של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully