וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק טבח: סודן מיישבת זרים בדרפור

שי אילן

17.7.2007 / 21:36

ה"אינדיפנדנט": מהגרים ערבים מצ'אד ומניז'ר מתיישבים במקומות מהם ברחו השחורים במספרים גדולים, לפי דו"ח של האו"ם

ממשלת סודן מיישבת מהגרים ערבים מצ'אד ומניז'ר בכפרים מהם ברחו הפליטים השחורים בדרפור, כך עולה מדו"ח של האו"ם. "נראה שהצעד מתוכנן היטב", אמר בכיר באו"ם לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט", והוסיף שמספר המהגרים גבוה מאוד. "לא ראינו מספרים כאלה בעבר", אמר.

בחודשיים האחרונים, על פי הדיווחים עברו את הגבול לתוך דרפור 30 אלף בני אדם. סוכנות הפליטים של האו"ם ערכה בדיקה בגבולות ומסרה שרוב העוברים אינם פליטים, ולא היו זקוקים לעזרה. הרוב הגיעו עם כל חפציהם, במטרה ברורה להתיישב בכפרים הנטושים. באופן כזה, אומרים בסוכנות, לא תהיה לפליטים השחורים כל דרך לחזור לבתיהם.

המקור באו"ם אמר גם שמהגרים קיבלו מיד תעודות זהות סודניות. ג'יימס סמית' מקרן "אאגיס" הנלחמת במקרים של רצח עם, אמר שהגילויים מוכיחים שסודן "מנסה באופן ציני לשנות את הדמוגרפיה באזור כולו". לדבריו, "אם הטיהור האתני יקבל חיזוק בדמות יישוב מחדש של האזור, לא תהיה ממנו חזרה ותהליך השלום יתפורר". כ-2.5 מיליון מתושבי חבל דרפור ברחו מבתיהם והפכו לפליטים על אדמת סודן ומחוץ לה. הפליטים שייכים לשבטים שחורים שישבו באזור.

מספר התושבים השחורים של החבל עמד על 7 מיליון לפני תחילת הטבח ב-2003. הפליטים והתושבים הנותרים, כארבעה מיליון בני אדם תלויים כיום בחסדי סוכנויות סיוע בינלאומיות. במקביל לא חדלו מעשי הטבח ותושבי החבל מוסיפים למות ממחלות ומרעב. יישוב קבע של תושבים זרים יכול להחריף את העימותים בין התושבים השחורים של דרפור ובין הממשלה והמיליציות הערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully