וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה הסיוע לעוטף עזה

עידו סולומון

17.7.2007 / 16:50

לפי הצעת החוק שאושרה היום, תושבי עוטף עזה ייזכו להנחות בארנונה ובמס הכנסה. הסיוע יעלה למדינה 200 מליון שקל

ועדת הכספים אישרה היום פה אחד את הצעת החוק הפרטית שיזם יו"ר הוועדה, ח"כ סטס מיסז'ניקוב, ועליה חתמו עוד 76 ח"כים, בדבר סיוע לשדרות וליישובי הנגב המערבי. האישור הוענק למרות התנגדות נציג האוצר לחוק. בחוק נכללו שינויים בתחומי ההנחות בארנונה, בסיוע מקרן עסקים קטנים ובתחום ההכשרה המקצועית.

למרות המשא ומתן הרצוף והמקיף שניהל יו"ר הוועדה עם נציגי האוצר לגבי מימון החוק, נותרה מחלוקת בעניין הזכאות לחינוך חינם במעונות היום שבאזור קו העימות הדרומי. נציגי האוצר אמנם הסכימו לכך בתחילת המשא ומתן, אולם במהלך הדיון היום לקראת ההצבעה, הם הביעו הסתייגות. עקב אי הסכמתם לנוסח שנקבע בסעיף המעונות בחוק, הם הודיעו על התנגדותם לחוק עצמו.

לפי ההצעה, החוק החדש יטפל בהטבות לתושבי העיר שדרות ויישובי הנגב המערבי ויכלול את כל היישובים אשר בתיהם שוכנים עד ל-7 ק"מ מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה. החוק עצמו נחקק כהוראת שעה לשנת 2007, אם כי מיסז'ניקוב הדגיש כי ההנחה בשיעור תשלומי מס ההכנסה לתושבי האזור, בגובה 25%, תחול גם בשנת 2008 באישור של שר האוצר וועדת הכספים.

גם חוות השיקמים תזכה בסיוע

מיסז'ניקוב הסכים להוציא מתוך החוק שלושה סעיפים הנוגעים לשלושה תחומי הטבות: הלוואות דיור, הטבות למעסיקים להפחתת עלויות ואי החזרת צ'קים. כל זאת במטרה להתגבר על חילוקי דעות.לפי החלטת ממשלה מיוחדת, נכללה גם חוות השיקמים במסגרת ההטבות.

בסיכום הדיון אמר מיסז'ניקוב: "השגנו ניצחון חשוב בוועדה בהענקת סכום הנאמד בלמעלה מ-200 מיליון שקל ל-30 אלף תושבי קו העימות בדרום ובמיוחד תושבי העיר שדרות, המצויים מזה שבע שנים תחת ירי בלתי פוסק של טילי קסאם מרצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully