וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדליפה הגרעינית מהכור היפני נמשכת

17.7.2007 / 20:16

מפעילי הכור מודים שהכורים שלהם לא היו מתוכננים לעמוד בעוצמת רעידת האדמה. רק חצי ממכלי הפסולת הגרעינית שניזוקו נמצאו

בכירים בחברת החשמל של טוקיו, המפעילה את הכור הגדול בעולם לאספקת חשמל, הודו שהיו דליפות נוספות של פסולת גרעינית מן הכור. הדליפה החלה אתמול בעקבות רעידת אדמה חזקה שפקדה את אזור ניגטה, מצפון מערב לטוקיו. ההודאה מעוררת מחדש חששות לאסון סביבתי, במדינה ש-30 אחוז מן האנרגיה שהיא צורכת מופקת בכורים גרעיניים.

רעידת האדמה גרמה לשריפה שכובתה בתוך זמן קצר בשטח הכור. בתחילה אמרה החברה המפעילה את הכור שלא הייתה דליפה, אך מאוחר יותר היא הודתה שכ-1,200 ליטר של פסולת גרעינית זרמה לים. מתברר שמתוך 22,000 מכלי פסולת, 100 נפלו במהלך הרעידה, והמכסים של חלק מהם הוסרו. רק כמחצית מן המכלים נמצאו עד כה.

עד כה לא ברור מה הנזק לסביבה מן הדליפה. לפי הדיווחים, כמה סוגים של חומרים רדיואקטיביים נפלטו גם לאטמוספרה, אולם ממשרד המסחר נמסר שהכמויות אינן קטלניות.

חברת החשמל גם אמרה שהכורים שברשותה לא תוכננו לשאת רעידות בעוצמה כזו. לא ידוע אם הכור יחזור לפעולה בקרוב – משרד המסחר היפני אמר היום שהבטיחות נמצאת בעדיפות עליונה. גם ראש ממשלת יפן שינזו אבה אמר ש"יש לשקול בכובד ראש את משמעותה של התאונה". תושבי האזור המפוחדים מפעילים לחץ על השלטונות לסגור את הכור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully