וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תבטיחו להשיב את הגולן ויהיה שלום"

יוני מנדל

17.7.2007 / 13:35

נשיא סוריה בשאר אסד נשא נאום הכתרה לרגל תחילת כהונה שניה של 7 שנים. פנה לישראל: "תתחייבו כפי שהתחייב יצחק רבין"

"סוריה מוכנה להיכנס למשא ומתן לשלום עם ישראל, אך רק אם תתחייב ישראל לסגת מרמת הגולן", כך אמר נשיא סוריה בשאר אסד בנאום ההכתרה שלו בפרלמנט הסורי. אסד, שנבחר רשמית לפני כחודש לקדנציה שניה לנשיאות סוריה, מתחיל היום כהונה בת שבע שנים.

חלק נרחב מנאומו הוקדש לאפשרות פתיחת משא ומתן לשלום עם ישראל, תוך הדגשה ש"ישראל תהיה חייבת לתת לנו קודם לכן איזושהי התחייבות לגבי השבת הגולן, אם על ידי הבטחה של כבוד או אם על ידי מסמך חתום". הוא נתן לדוגמה את ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, שלדבריו נתן התחייבות לסוריה שבמקרה של שלום מלא יוחזר הגולן. "אם ישראל תתחייב לכך, נהיה מוכנים לדבר איתם על שלום מלא".

רשת אל-ערביה דיווחה, כי אסד התייחס גם, בעקיפין, לראיון שנתן ראש הממשלה אהוד אולמרט לרשת "אל-ערביה" לפני כשבוע. בראיון אמר אולמרט שהוא מוכן לדבר עם סוריה באופן ישיר, ולא דרך תיווך אמריקאי כפי שרוצה דמשק. אסד אמר בנאומו, כי "סוריה רוצה שלום. שלום דרך שיחות ישירות, לא דרך מתווכים".

בנאומו התייחס אסד גם לסוגיות פוליטיות סוריות פנימיות. הוא הבטיח להמשיך ולהשקיע מאמצים בשיפור איכות החיים של אזרחי סוריה, בניית יסודות איתנים לכלכלה הסורית ומלחמה בעוני ובאבטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully