וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לנשיאות: למק'קיין כבר אין קמפיין

שי אילן

17.7.2007 / 16:26

ראש הצוות, יועצי התקשורת והאסטרטג הראשי של הסנטור הרפובליקני התפטרו והכסף נגמר. גם הרפובליקנים האחרים במצב רע

הקמפיין של המועמד הרפובליקני המוביל לשעבר, ג'ון מק'קיין, מתמוטט. לפני שבוע התפטרו שני יועצים בכירים שלו, האסטרטג הראשי ג'ון וויבר וראש הצוות מרק סלייטר, בגלל ענייני מחנאות פנימיים. השניים, שהיו יחד עם מק'קיין זמן רב, התקשו להתמודד עם העובדה שהסנטור העדיף את עצתו של ריק דיוויס, גם הוא איש אמונו של הרפובליקני הבכיר.

גם כסף אין למק'קיין. יעד גיוס הכספים שלו היה 100 מיליון דולר. השנה הוא הצליח לגייס רק 25 מיליון, הוציא את הכסף וכעת הוא חייב כמיליון דולר. אתמול עזבו שלושת יועצי התקשורת שלו ובסך הכל פרשו שנים עשר בכירים מצוותו.

כעת סבורים פרשנים שמסע הבחירות המדינאי הוותיק גמור. בכיר אנונימי בצוותו התייחס ב"ניוזוויק" לשאלה האם יש לו עוד סיכוי: "התגובה והמשקעים יטביעו את הקמפיין שלו. זה הדבר העצוב ביותר שראיתי בפוליטיקה".

המצביעים הרפובליקנים אדישים

יתכן שהקשיים במחנה של מק'קיין נבעו מן התחזיות הקודרות בסקרים, שעל פיהם האמריקאים לא כל כך מעונינים בפוליטיקאי המבוגר. אבל אין זה אומר שמצבם של האחרים טוב. בשמו של ג'וליאני נקשרו לאחרונה כמה סוגיות בעייתיות – כבאי ניו יורק פרסמו סרטון שטוען שהמנהיגות המפורסמת שהפגין היא מיתוס. כעת עומדת התמיכה בו, על פי סקרים, על 21 אחוזים, רק שני אחוזים יותר מפרד תומפסון, השחקן וידיד הנשיאים. ותומפסון לא הכריז עדיין על התמודדות כלל.

במק'קיין תומכים רק 15 אחוזים ואת הרשימה סוגר מיט רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר, עם 11 אחוזי תמיכה. עיקר הדאגה בקרב רפובליקנים היא מאדישות – רבע מהמשתתפים בסקר לא תמכו באף אחד מן המועמדים. בקרב הדמוקרטים, לעומת זאת, הבחירות המקדימות חיוניות הרבה יותר, ויש גם מועמדת מובילה – הילרי קלינטון פותחת פער גדול ביחס לברק אובמה. היא זוכה לתמיכה של 36 אחוזים, ואובמה ל-20 אחוזים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully