וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כתב האישום של רמון חמור מזה של קצב"

17.7.2007 / 17:04

בייניש ביקרה באופן מרומז את עסקת הטיעון שנחתמה עם קצב, במהלך הדיון בעתירות נגדה העסקה בבג"ץ. העו"ד של א': השופטים היו קשובים לטיעוני

בית המשפט העליון דן היום בעתירות נגד עסקת הטיעון שגבשה הפרקליטות עם [[משה קצב]]. בגלי צה"ל דווח, כי במהלך הדיון אמרה נשיאת בית המשפט [[דורית ביניש]] כי מהראיות שהוצגו לפניה עולה שכתב האישום שהוגש בזמנו נגד חיים רמון בגין מעשה מגונה, חמור יותר מכתב האישום המתוקן שהגישה הפרקליטות נגד קצב.

עו"ד יהודה רסלר, שייצג את א' בעתירה הראשונה נגד עסקת הטיעון, אמר כי הדיון היה טוב, וכי "השופטים היו קשובים" לטיעוניו. לדבריו, ניתן היה לחוש שהם הגיעו מוכנים לדיון.

כתב "הארץ" ארנון בן יאיר מוסיף:

נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש דרשה היום מפרקליטות המדינה לפרסם את טיוטת כתב האישום נגד נשיא המדינה לשעבר, משה קצב. בדיון בבג"ץ על העתירות נגד עסקת הטיעון עם קצב פנתה ביניש למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, ואמרה לו כי טיוטת כתב האישום עדיין לא הוגשה לשופטים. ניצן טען כי מדובר במסמך פנימי, וכי אין מקום לפרסמו, אך ביניש ציינה כי הטיוטה נשלחה לסניגוריו של קצב ואף פורסמה בעיתונות, ואמרה כי על הפרקליטות להגיש אותה לבית המשפט.

בג"ץ דן בהרכב מורחב של חמישה שופטים, בראשות ביניש ובהשתתפות המשנה לנשיאה, אליעזר ריבלין, והשופטים אדמונד לוי, אילה פרוקצ'יה ואשר גרוניס, בעתירות נגד עסקת הטיעון, שהגישו התנועה למען איכות השלטון, שדולת הנשים, המתלוננת הראשונה נגד קצב - א' מבית הנשיא, וארגונים נוספים.

עתירתה של א' שונה מהשאר

עו"ד יהודה רסלר היה הראשון לטעון, בשם א' מבית הנשיא. לטענתו, החלטת היועץ המשפטי, מני מזוז, לגנוז את סעיפי האישום נגד קצב בנוגע לתלונותיה של א' היא בלתי סבירה בעליל ועומדת בסתירה לאינטרס הציבורי. הוא הדגיש כי עתירתה של א' שונה מהעתירות האחרות, התוקפות את סבירותו של הסדר הטיעון עצמו, בעוד שעתירתה של א' יוצאת נגד סגירת התיק הנוגע לתלונות של א'.

לטענת רסלר, אם בג"ץ יוציא צו על תנאי שיורה ליועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע החליט שלא להאשים את קצב בנוגע לתלונות של א', הדבר ייתר את העתירות האחרות. לדבריו, קצב לא יסכים להודות בעבירות שהודה לגביהן בעסקת הטיעון, כאשר מרחפת מעליו חרב של כתב אישום בנוגע לתלונות של א'.

רסלר ניסה להשוות בין מקרה קצב לפרשת חיים רמון, שהורשע במעשה מגונה, וציין כי במקרה רמון אמר מזוז בראיון טלוויזיוני כי כשיש גרסאות סותרות, אין לו ברירה אלא להגיש כתב אישום. ביניש אמרה כי אי אפשר להשוות בין המקרים, וביקשה מרסלר להתמקד בטיעונים הנוגעים לעתירה.

בעתירתה לבג"ץ ציינה א' כי קצב התקשר אליה 689 פעמים, אך בשבוע שעבר טענו סניגוריו של קצב ששיחות הטלפון נעשו מטעמו של נהגו של קצב, עמו היה לא' קשר רומנטי. רסלר אמר כי בדק את הנושא וכי, הקשר בין א' לנהגו של קצב החל רק לאחר חזרתה מארה"ב. לדבריו, רק 68 שיחות טלפון מכלל 689 השיחות שבוצעו ממכשירי הטלפון של הנשיא לא' היו לאחר חזרתה מארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully