וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווים שארועי עמונה לא יחזרו על עצמם"

גידי ויניש

16.7.2007 / 21:41

בצבא ובמשטרה נערכים לקראת העלייה הצפויה מחר לחומש. במבצע ישתתפו כאלף חיילים, על חשבון פעילות הביטחון השוטף

בצה"ל ובמשטרה נערכים בכוחות גדולים כדי למנוע מחר מאלפי פעילי ימין לקיים צעדה להריסות היישוב [[חומש]] בצפון השומרון שפונה לפני כשנתיים במסגרת ההתנתקות. במסגרת פעולות הצבא והמשטרה, יוצבו מחר מחסומים בכל השטחים הסמוכים לחומש וזאת כדי למנוע מפעילי הימין להגיע למקום.

במסגרת ההיערכות לצעדה, ייפרסו מחר כאלף חיילים ושוטרים בשטחים הסמוכים לחומש. בפיקוד מרכז אומרים כי רבים מהם הוקצו לטובת המשימה על חשבון פעילות ביטחון שוטפות בהם הם היו אמורים לעסוק. בפיקוד מעריכים כי ההיערכות לקראת העלייה נאמדת במיליון שקל.

החיילים שיאיישו את המחסומים הונחו למנוע מעבר של אוטובוסים והולכי רגל לעבר אזור חומש. גורמי הצבא אמרו כי הם אינם מעוניינים לצפות מחדש במחזות שנראו בפינוי [[עמונה]] לפני שנה וחצי. עם זאת, הם הבהירו, כי הפעם לא יאפשרו את הישארות פעילי הימין במקום. לדבריהם, נגד אדם שייפר את צו איסור הכניסה למקום ייפתחו הליכים משפטיים.

"נשוב לחומש עד שתיבנה מחדש"

מאחורי העלייה לחומש עומד מטה "חומש תחילה" הכולל בתוכו 11 ארגוני ימין. לפי תוכנית העלייה, הפעילים יקימו בחומש בית כנסת ויישארו במקום לאורך זמן. יוזמי הצעדה אמרו כי הצעדה היא בסימן שנתיים להתנקות ובמחאה למדיניות הממשלה.

המארגנים הנחו את הצועדים לעקוף את מחסומי הצבא ולהגיע לחומש בדרכים עוקפות, גם אם הן עוברות דרך כפרים פלסטינים. לדבריהם, הצו האוסר את כניסתם למקום אינו חוקי מאחר ומדובר בצו שהוצא ממניעים פוליטים. הם הוסיפו כי אין בכוונתם להתעמת עם השוטרים והחיילים במקום, אולם הם אמרו כי גם אם יפונו, הם ישובו למקום עד שייבנו אותו מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully