וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: בוש מוביל מסע צלב נגד הפלסטינים

17.7.2007 / 5:25

בנאום בפני האומה בעניין המזה"ת, אמר נשיא ארה"ב כי "מדינה פלסטינית לא תוקם באמצעות טרור". ארה"ב תעביר לרשות הפלסטינית 190 מיליון ד'

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אמר שהוא יפעל לכינוס ועידה אזורית במזרח התיכון בסתיו. בוש ישלח לוועידה את שרת החוץ קונדוליזה רייס, שתבחן את ההתקדמות בין הצדדים ותספק להם תמיכה לקראת הנחת התשתית להקמת מדינה פלסטינית.

בוש פרט את התנאים בהם ניתן יהיה להשיג התקדמות כזאת, ובעיקר הדגיש את הצורך של הפלסטינים לבחור את הנתיב בו יצעדו בעתיד. הוא חזר על עמדתו לפיה מדינה פלסטינית "לעולם לא תוקם באמצעות טרור" וקרא לעם הפלסטיני להתנער מן החמאס: "רוצחים במסכות שחורות המשליכים אנשים מן הגגות", לדבריו.

דובר חמאס בעזה סמי אבו זוהרי אמר הערב לאל ג'זירה, כי "הנשיא בוש מוביל מסע צלב חדש נגד הפלסטינים, אך הארגון לא יכיר בכיבוש ולא יוותר על המאבק המזוין". הוא הוסיף, כי "הצהרות בוש על הקמת מדינה פלסטינית הן הצהרות שווא שמטרתן לפלג את הפלסטינים". כך דווח בקול ישראל.

לפרק המאחזים הבלתי-חוקיים

בוש חזר על תמיכתו באבו מאזן, ובראש הממשלה סאלם פיאד והבטיח שארה"ב תסייע להם כלכלית. הוא הזכיר שמהרגע בו הוכרזה הממשלה החדשה, בלי נציגי חמאס, ארה"ב הסירה את הסנקציות הכלכליות. הנשיא הבטיח להעביר 190 מיליון דולר לרשות, ולפעול לגיוס כספים נוספים, ברגע שתהיה תוכנית מסודרת לרפורמות במשרדי הממשלה. לדבריו, הכספים יופנו הן למטרות הומניטריות והן לתמיכה במנגנוני הביטחון הפלסטינים.

ישראל, אמר בוש, צריכה מצדה לפרק את המאחזים הבלתי חוקיים. על אהוד אולמרט להמשיך להזרים לממשלת אבו מאזן את כספי המיסים שבידי ישראל. לדברי בוש, ישראל יכולה להיות בטוחה שארה"ב לעולם לא תיטוש את מחוייבותה לביטחון ישראל כביתו של העם היהודי.

נשיא ארה"ב גם קרא לשאר מדינות ערב לסייע לתהליך. ואמר כי על מצרים וירדן לפתוח את הגבולות שלהן עם הרשות למסחר ופיתוח. בוש הזכיר את אנואר סאדאת וחוסיין מלך ירדן וקרא לשאר מנהיגי הליגה הערבית לעשות כמותם, להכיר בישראל ולתמוך בשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully