וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי טון אלמוגים נתפסו בנמל אשדוד

ספי קרופסקי

16.7.2007 / 18:20

במבצע של רשות הטבע והגנים סוכל נסיון ההברחה של האלמוגים מסין לארץ. "זה כמו לארוז את כל שמורת האלמוגים באילת במכולה"

לפני זמן קצר החרימו פקחי [[רשות הטבע והגנים]], בסיוע פקחי המכס בנמל אשדוד, משלוח של [[אלמוגים]] במשקל כולל של כחצי טון. האלמוגים, שאסורים לייבוא ולמכירה על פי החוק, הגיעו במכולה מסין והיו אמורים להימכר לחנויות שונות ברחבי הארץ. שוויו של כל אלמוג, לפי נציגי רשות הטבע – מ-200 עד 600 שקלים.

הממונה על הפיקוח והאכיפה ברשות, גל אריאלי, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות על המבצע: "השולח דווח על אלמוגים מפלסטיק, אך בשיקוף של אנשי המכס בנמל הועלה החשד שהאלמוגים אמיתיים, ונוצר עמנו קשר" אמר והוסיף כי "כשהגענו למקום התגלה שמדובר במאות אלמוגי שיח מתים".

כדי לסבר את האוזניים על היקף ההברחה, ציין אריאלי כי זה "כמו לנקות את כל שמורת האלמוגים באילת ולשלוח אותם, מתים, למקום אחר".

"האלמוגים יועברו למוסדות חינוך"

עוד סיפר אריאלי כי "אנשים שמתעסקים בתחום מנסים למצוא פרצות ולהבריח מחו"ל מכיוון שבארץ מנגנוני הפיקוח והאכיפה מונעים סחר באלמוגים". לשאלה אם זו ההברחה הראשונה מסוגה, הוא הסביר כי "היו לנו מקרים דומים בעבר, אבל לעולם לא בסדר גודל כזה". עוד אמר אריאלי כי "נפתחה חקירה בעניין". יש לציין שהעונש על עבירה מסוג זה, הוא קנס של 49 אלף שקלים או לסירוגין שלוש שנים בכלא.

לשאלה מה בכוונתם לעשות עם השלל, השיב נציג הרשות כי "לא קיבלנו החלטה עדיין, אבל אני משער שחלקם יושמדו וחלקם יועברו למוסדות לימודיים ואקדמיים כדי שלפחות שם יעשה בהם שימוש נאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully