וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: שחרור האסירים יפגע בביטחון

16.7.2007 / 22:57

ביקורת בימין על שחרור 250 אסירי פתח ביום שישי הקרוב. אבו מאזן הבטיח בפגישתו עם רה"מ לאסוף נשקם של מי שהוסרו מרשימת המבוקשים

בעקבות פגישתם של יו"ר הרשות אבו מאזן וראש הממשלה אהוד אולמרט, בה הבטיח אולמרט לשחרר 250 אסירי פתח פלסטינים ביום שישי, נשמעת ביקרות חריפה מצד גורמים במחנה הימין. לדברי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, "המחווה אינה מחזקת את אבו מאזן, אלא פוגעת בביטחון".

גם השר לעניינים אסטרטגיים, אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), מתנגד למהלך. בראיון לגלי צה"ל אמר ליברמן: "תגידו לי מעשה אחד, מחבל אחד שהוא (אבו מאזן) עצר או עזר לעצור- מה הם עשו באותה תקופה? כלום, גורנישט. כבר העברנו להם כספים ונשק, התרנו לאנשיו לעבור למצרים להתאמן, חיזקנו וחיזקנו ובסוף נפל השלטון בעזה".

בפגישתם הראשונה מזה שלושה שבועות (מאז פסגת שארם א-שייח), מסר אולמרט לאבו מאזן, כי 250 האסירים המזוהים עם פתח ישוחררו ביום שישי ויועברו לרשות הפלסטינית בכמה מחסומים ברחבי הגדה המערבית. בקול ישראל דווח, כי רשימת האסירים תוצג מחר לוועדת השרים בראשותו של ראש הממשלה.

אבו מאזן ביקש להרחיב את העזרה

במהלך הפגישה, אולמרט דרש מאבו מאזן לפעול בתקיפות נגד פעילות ה[[טרור]] בשטחי הגדה המערבית. אבו מאזן חזר על התחייבותו לאסוף את נשקם של 178 חמושים שהוסרו מרשימת המבוקשים ואמר כי הם יוחתמו על הסכם שבו הם מתחייבים שלא לעסוק יותר בטרור.

בתוך כך, הממונה על המשא ומתן באש"ף סאיב עריקאת אמר כי אבו מאזן דרש מאולמרט לשחרר שרים וחברי פרלמנט פלסטינים שכלואים בישראל. במסיבת עיתונאים שכינס ברמאללה בתום הפגישה הוסיף עריקאת כי "השתלטות חמאס על רצועת עזה תסתיים במוקדם או במאוחר ולא באמצעים צבאיים".

במהלך הפגישה, אבו מאזן ביקש כי ישראל תרחיב את העזרה ההומניטרית לרצועה. אולמרט מסר לאבו מאזן כי הסיוע לעזה יועבר באמצעות ארגונים בינלאומיים דרך מעבר קרני וכרם שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully