וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסקנות שוחט הן המלצה בלבד"

16.7.2007 / 17:46

לפי ההמלצה, שכ"ל יועלה ל-15 אלף ש’. ככל הנראה, רק מסקנות שהסטודנטים יאשרו יוגשו לממשלה. שוחט: הסיכוי שהדו"ח ייושם גבוה מאוד

ועדת שוחט לרפורמה בהשכלה הגבוהה הגישה היום את הדו"ח שלה לראש הממשלה ושרת החינוך. עשרות סטודנטים מפגינים מול משרד ראש הממשלה נגד המלצות הוועדה, שאחת מהן היא העלאת שכר הלימוד בכ-70%, כך שיעמוד על כ-14,800 שקלים.

לאורך שנות הלימוד, ישלם כל סטודנט רק שליש מהסכום, ושאר שכר הלימוד ימומן על ידי המדינה ויוחזר על ידי התלמידים בתשלומים, במשך 10 שנים. האוניברסיטאות יקבלו את התקציבים שקוצצו בשבע השנים האחרונות מתקציבן. הוועדה ממליצה על העברת יותר מ-2 מיליארד שקלים, כשמחצית מהסכום יתקבל מהעלאת שכר הלימוד.

ב"הארץ" דווח, כי שוחט ציין, שבעניין גובה שכר הלימוד, "אנחנו מדברים על סדר גודל מסוים, אני מקווה שמה שהוצע יישאר". במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר הוסיף שוחט, כי "אם לא תהיה העלאה בשכר הלימוד, זה יערער מאוד את אפשרות הביצוע של הרפורמה".

"למרות התחייבות הממשלה להידבר עם הסטודנטים ולהגיע להמלצות מוסכמות על הצדדים, הסיכוי שהדו"ח ייושם גבוה מאוד. מתווה שכר הלימוד המוצע יאפשר נגישות מוחלטת להשכלה הגבוהה לכל ישראלי שרוצה ללמוד", דברי שוחט.

שרת החינוך יולי תמיר אמרה בראיון לגלי צה"ל, כי "לדו"ח יש חלקים מאוד חשובים, כמו תמיכה רחבה יותר במחקר האקדמי והרחבת הסגל ". לדברי תמיר, "יש החלטה להתדיין עם הסטודנטים, אך על הממשלה להחליט כיצד לפעול. בסופו של דבר סטודנט לא רוצה לדעת רק כמה ישלם, אלא מה הוא מקבל".

"זו הפרטה של ההשכלה הגבוהה"

ארגוני הסטודנטים מסרו בתגובה להגשת הדו"ח כי "מסקנות ועדת שוחט הינן בגדר המלצות בלבד, ועל כן הן יובאו להתדיינות והידברות בפני הממשלה והסטודנטים. המסקנות אשר יונחו בפני הממשלה חייבות להיות מקובלות כאמור על שני הצדדים".

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית איתי שונשיין אמר בקול ישראל, כי "הטלת משכנתה על כתפיים של אנשים זו הפרטה של מערכת ההשכלה הגבוהה. אומרים לסטודנטים – כשתסיימו את הלימודים תצאו לשוק עבודה קשה, תקחו משכנתה לקניית בית, תגדלו משפחה, ובנוסף תצטרכו לשלם לאורך שנים את שכר הלימוד.

"המודלים של ההלוואות לסטודנטים פשטו רגל ויצאו מזמן מכל התוכניות של שכר הלימוד במדינות אחרות בעולם. בישראל הכל הולך אחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully