וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוב החיילים במשטרה לא מתאימים"

15.7.2007 / 12:04

דו"ח חריף קובע, שרוב המתגייסים המופנים למשטרה טועים בשיקול דעת ולא מתפקדים תחת לחץ, ופוגעים קשות בתפקוד המשטרה

"רוב המתגייסים שצה"ל מפנה לשירות במשטרה אינם מתאימים לתפקיד, ומחלישים את המשטרה" - כך עולה מדו"ח חריף של מבקר המשרד לביטחון פנים על פרויקט שח"ם, שרות חובה במשטרה.

בקול ישראל דווח כי בדו"ח המבקר, יצחק שגב, ממצאים בעייתיים ביותר שהביאו אותו למתוח ביקורת חריפה על הפרויקט. כך, מצא המבקר כי שוטרי שח"ם מפעילים פעמים רבות שיקול דעת שגוי, "הנובע מגילם הצעיר, חוסר בגרות נפשית וחוסר נסיון". בשל כך, לדברי שגב, "נפגעים באופן חמור השירות לאזרח, כושר ההרתעה של המשטרה, תדמיתה ואמון הציבור בה".

על פי הדו"ח, שוטרי החובה, המהווים כמחצית משוטרי הסיור הפועלים מטעם המשטרה, מתקשים לעמוד בתנאי לחץ, מה שמוביל למצב אבסורדי בו נאלצים השוטרים הבוגרים לטפל הצעירים - ולא באירוע שהוזעקו לטפל בו.

עם זאת, המפקדים שצוטטו בדו"ח ציינו כי כרבע משוטרי החובה "משרתים למופת". חלק קטן מהם אף מתגייסים לאחר שחרורם מצה"ל לשירות במשטרה.

"להגדיל את תקציב המשטרה"

למבקר שתי המלצות עיקריות בסיכום הדו"ח, כשהראשונה היא "לפעול בכל האמצעים" כדי להגדיל את תקציב המשטרה ולאפשר לה לגייס שוטרים בוגרים, המתאימים לתפקידים. בנוסף ממליץ שגב למשטרה לעמוד על כך שתוכל למיין בעצמה את המועמדים לשח"ם, ולא לקבל מועמדים לא מתאימים.

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "איכות החיילים הנשלחים לשירות משטרתי דומה ותואמת את איכות החיילים המבצעים תפקידים דומים בצבא". עוד נמסר כי הקריטריונים למיון המועמדים נקבעו על ידי צה"ל והמשטרה במשותף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully