וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זביידי: לא ניזום פעולות נגד ישראל

יוני מנדל

15.7.2007 / 15:04

מפקד גדודי אל-אקצה בג'נין כלול ברשימת מקבלי החנינה. בראיון לוואלה! אמר שהכדור בידיים של ישראל: "אני עדיין לא בוטח בישראלים"

השב"כ אישר שזכריה זביידי, מפקד גדודי חללי אל אקצה במחנה הפליטים ג'נין, נמצא בין 178 המבוקשים אחריהם לא ירדפו ארגוני הביטחון הישראלים. לדברי השב"כ, "זביידי היה ברשימות מלכתחילה, ובגלל תקלה טכנית שמו נמחק. כעת הוא נמצא ברשימות כאחד מ-178 מבוקשים שזוכים למעמד המיוחד".

עם זאת, הידיעות האלו לא מרגשות את זביידי באופן מיוחד. בראיון לוואלה! חדשות אמר זביידי, כי "אם אני נמצא ברשימה או לא נמצא ברשימה זה ממש לא משנה לי. אני את הפקודות שלי מקבל מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואת המשא ומתן על הפעולות שלי אני מקיים מולו".

לדבריו, "כבר לפני שבוע במהלך משא ומתן שקיימו נציגי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של פתח, עם נציגיו של אבו מאזן, החלטנו שלא ליזום כל פעילות נגד ישראל, וזאת על מנת להישמע להוראותיו ולהגשים את האינטרסים הפלסטינים".

זביידי חש שהרשימה אינה בשורה גדולה עבורו כמו שהיא בשורה לישראל. "הצעד הזה נותן לישראל הזדמנות פז לומר את דברה ביחס ללוחמים הפלסטינים", הוא אומר, "זה נותן לה הזדמנות להראות אם היא באמת מעונינת בשלום, אם היא באמת מעונינת במשא ומתן".

עוד אמר, כי "הרשימה למעשה העבירה את הכדור למגרש הישראלי". "עכשיו נראה מה ישראל מתכננת הלאה", הוא אומר, "אם היא תפסיק לבצע מעצרים, תפסיק להיכנס לשטח A ותפסיק לפגוע בפעילים שלנו, אז היא תסייע לתהליך השלום ותחזק את אבו מאזן". זביידי הוסיף, כי "אם ישראל תמשיך באותה מדיניות שהיתה לה בגדה עד עכשיו, היא תכשיל את כל התהליך ותחליש את אבו מאזן".

"אני אמשיך להגן על הבית שלי"

כשנשאל כיצד הוא שומר על אופטימיות אחרי שרק לפני שבוע וחצי נהרג סגנו, מוחמד אבו אל-הייג'א, מפעולת צה"ל במחנה הפליטים, זביידי לא מתבלבל. "אני מתחייב שלא ליזום כל פעולות התנגדות", הוא אומר, "אבל אם צה"ל ייכנס לפה ויאיים על הבית שלי אז מה אתם חושבים? שאני אתן לו להיכנס ולעשות במחנה הפליטים כבשלו? זה לא יקרה".

לגבי המצב ברצועת עזה אמר זביידי ש"תנועת חמאס איבדה מהלגיטימיות שלה. מדובר בתנועה לא חוקית". עם זאת, לדבריו יש לאפשר כניסת מזון ושתיה לרצועה, ולפתוח את המעברים עבור הפלסטינים, על מנת למנוע פיצוץ. "ישראל היא זו שחיזקה את חמאס אחרי שלא נתנה אפשרות למשא ומתן עם אבו מאזן, עכשיו על ישראל לוודא שהיא מחזקת את אבו מאזן", אמר זביידי.

על השאלה האחרונה עונה זביידי בחיוך. האם עכשיו כשיצאת מרשימת המבוקשים, אנחנו עומדים לראות אותך יותר בישראל, כחבר לגיטימי בצוות משא ומתן הוא בהדמנויות אחרות? זביידי עונה ש"עם כל הכבוד לישראל, אני עדיין לא סומך עליהם. ייקח הרבה זמן עד שתפגשו אותי בישראל. עד אז תצטרכו להגיע למחנה בשביל לפגוש אותי".

(וידאו: רויטרס עריכה: רביד גולדשטיין)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully