וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: שביתה בלשכות העבודה

עידו סולומון

15.7.2007 / 14:23

דורשי עבודה לא יוכלו להתייצב בלשכות, לא יתבצעו הפניות של מובטלים למקומות עבודה ולא יונפקו אישורים לקבלת דמי אבטלה לזכאים

כל לשכות העבודה ברחבי הארץ סגורות היום לקהל בגלל שביתה עליה החליט ועד העובדים בגיבוי ההסתדרות. עקב השביתה, דורשי העבודה אינם יכולים להתייצב בלשכות, אין הפניות של מובטלים למקומות עבודה ולא מונפקים אישורים לקבלת דמי אבטלה לזכאים.

יו"ר ועד עובדי שירות התעסוקה, אהרון חוטבלי, אמר כי עילת השביתה היא חקירה שמנהל משרד התמ"ת כלפי כמה עובדים החשודים בהפרת נהלי עבודה. השביתה נחשפה בסוף השבוע בעיתון "ידיעות אחרונות".

במכתב שהעביר חוטובלי לסגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, טען כי הפרסום גרם נזק אדיר לעובדי שירות התעסוקה. "תחושת העובדים לאחר קריאת הכתבה היא קשה... כל מאמצינו מזה שנים ירדו לטימיון", כתב חוטובלי. אבקשך לקיים ברור בנושא ולזמננו לפגישה דחופה מאחר שאין בכוונתנו לחזור לעבודה סדירה עד להודעה חדשה".

משירות התעסוקה נמסר כי "עיצומי העובדים היא החלטה של ועד עובדי שירות התעסוקה. ככל הידוע לנו, העובדים פנו במכתב לתמ"ת והם טוענים להכפשת שמם על ידי התמ"ת על לא עוול בכפם. אם ישנן תלונות במשרד התמ"ת, מן הראוי שלא יכפישו את שמם של העובדים אלא יעבירו זאת לטיפול היעיל של שירות התעסוקה. בכל אופן, רצף הזכויות לדורשי העבודה הזכאים יישמר ואנו מקווים כי הגורמים האחראים בנושא במשרד התמ"ת יפתרו את העניין במהירות".

למרות השביתה, לא ייפגעו זכויות המובטלים הנעזרים בשירות התעסוקה. "השביתה בלשכות שירות התעסוקה אינה פוגעת בזכויות המובטלים הזכאים לדמי-אבטלה, והם נחשבים כמי שהתייצבו בלשכות על פי חוק, כאילו היו הלשכות פתוחות. על כן, זכויותיהם לקבלת דמי אבטלה אינן נפגעות". כך קובע הצוות המשפטי של חברת חשבים HPS למידע עסקי מקבוצות חילן טק וקו מנחה בתגובה על השבתת לשכות שירות התעסוקה. קביעתם של משפטני חשבים HPS נסמכת על פסק דין שניתן בבית-הדין הארצי לעבודה. בו נקבע כי על המוסד לביטוח לאומי לראות בדורשי עבודה, שנמנע מהם להתייצב בלשכות שירות התעסוקה בשל השבתתן על ידי עובדיהן כמי שהתייצבו בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully