וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה כניסתם של חוואתמה וקדומי

15.7.2007 / 6:20

בכיר החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין ובכיר פתח יגיעו לרמאללה ביום רביעי, כדי להשתתף בישיבת מועצה של אש"ף נגד חמאס

ישראל אישרה את כניסתו לרמאללה של מזכ"ל החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין נאאף חוואתמה - כך דווח אמש בקול ישראל. בנוסף, ישראל גם אישרה את כניסתם של ראש המחלקה המדינית באש"ף פארוק קדומי ושל בכירים נוספים בפת"ח.

כתבי "הארץ" דני רובינשטיין, עמוס הראל, ברק רביד מוסיפים:

נביל עמר, יועצו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע ביום שישי כי חוואתמה אמור להגיע לגדה המערבית ביום רביעי הבא, וזאת כדי להשתתף בישיבת המועצה המרכזית של אש"ף.

השתתפותו המתוכננת של חוואתמה בישיבה נעשית במסגרת המאמצים שעושה אבו מאזן לאחד את כל הפלגים הפלסטינים נגד חמאס. מכיוון שהפרלמנט הפלסטיני, המורכב ברובו מאנשי חמאס, משותק מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה, מנסה אבו מאזן להפוך את המועצה המרכזית של אש"ף למעין תחליף לפרלמנט. המועצה המרכזית היא גוף ביניים בין המועצה הלאומית, בה חברים כ-700 בני אדם, ובין הוועד הפועל, המהווה מעין ממשלה של אש"ף.

"לאפשר כניסה רק באזיקים"

"הביקור היחיד שיש לאפשר לנאאף חוואתמה הוא כאשר הוא יובל באזיקים למשפט צדק", כך אומר הבוקר יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צחי הנגבי. הנגבי ציין כי חוואתמה אחראי לטבח במעלות והוא רוצח שמעולם לא חזר בו מהתחייבותו להשמיד את ישראל. ח"כ הנגבי שיגר מכתב בעניין לראש הממשלה, אהוד אולמרט וביקש שלא ינתן לחוואתמה אישור כניסה לשטחים.

סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, אמר ביום שישי כי ישראל צריכה לבחון בחיוב את בקשת יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן לאפשר את כניסתו של חוואתמה לגדה המערבית. "מדובר בשטח שאינו חלק מישראל, הכניסה היא לתקופת זמן קצובה, ואף שחוואתמה עסק בטרור בעבר, במצב הנוכחי הוא מסתמן כאדם שיכול לסייע בכיוון השפוי במאזן הכוחות בחזית הפלסטינית", סבור וילנאי.

גם השר לעניינים אסטרטגיים אביגדור ליברמן סבור כי יש לאפשר את כניסתו של חוואתמה לשטחי הגדה המערבית, אך רק כדי לעצור אותו ולהכניס אותו לכלא. "הוא רוצח מתועב שאחראי לרצח חפים מפשע", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully