וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: אל קאעדה חזרה לעוצמתה

שי אילן

12.7.2007 / 14:19

בכיר בממשל אמר ל-CNN כי דו"ח מודיעין קובע שהארגון התאושש, למרות המלחמה בטרור. הדמוקרטים מאשימים את בוש

לפי דו"ח חסוי של הממשל האמריקאי, ארגון אל קאעדה חזר לעוצמתו מלפני מתקפות 11 בספטמבר, כך מסר בכיר בממשל שראה את הדו"ח. מומחי מודיעין אישרו את הממצאים ואמרו שמסקנות דומות יפורסמו גם בהערכת המודיעין הלאומית השנתית.

ממצאים אלה מגמדים את הצהרות הממשל לפיהן "ארה"ב מנעה מתקפות של אל קאעדה בכך שהביאה את המאבק לפתחם". לעומת זאת, ממצאי המשרד לביטחון פנים, לפיהם אל קאעדה מוסיפה להיות איום ממשי על ארה"ב, תומכים בדו"ח.

עם זאת, אומרים במשרד לביטחון פנים, אין מודיעין ספציפי על מתקפה מתקרבת. מייקל צ'רטוף, העומד בראש המשרד, התייחס לאחרונה ל"תחושת בטן" שמתקפה כזאת אפשרית. מידע נוסף שנמסר לממשל האמריקאי משירותי המודיעין בחודשים האחרונים הוא שבכירי אל קאעדה, הנמצאים בפקיסטן שומרים על קשר רציף עם זרועות הארגון במזרח התיכון, צפון ומזרח אפריקה ואירופה. בשבועות האחרונים פרסם סגן ראש הארגון איימאן א-זוואהרי מסרים של תמיכה בחמאס, למשל.

מתנגדי ממשל בוש משתמשים במידע על התאוששות אל קאעדה לתקוף את הממשל. מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד אמר כי "אין פלא שאל קאעדה הצליחה להתאושש, בהתחשב בעיקשות של בוש להשאיר את צבא ארה"ב בבוץ של מלחמת האזרחים בעירק". ריד הוסיף שהעובדה שבן לאדן עדיין חופשי, שש שנים אחרי פיגועי 11 בספטמבר היא מגוחכת.

הוא תקף את אוזלת היד של בוש שאיפשר לבן לאדן למצוא בסיס חדש לפעולותיו בגבול פקיסטן-אפגניסטן. לדבריו, משטר בוש מעדיף להיצמד לאסטרטגיה נפסדת ולנהל מלחמה שמומחים צבאיים אומרים שלא ניתן לנצח, מאשר להילחם באויב שתקף את ארה"ב לפני שש שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • אל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully