וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: לא למכור נשק לישראל ולחיזבאללה

12.7.2007 / 9:33

בארגון זכויות האדם הבינ"ל מאשימים, כי ישראל לא חקרה חשדות שנעשו פשעי מלחמה במלחמת לבנון ודורשים חקירה בחסות האו"ם

ארגון [[אמנסטי]] מאשים את ישראל ואת לבנון כי לא חקרו חשדות שנעשו פשעי מלחמה במלחמת לבנון לפני שנה. הארגון דורש חקירה בלתי תלויה בחסות האו"ם, שתדון גם במתן פיצויים לנפגעים.

מנהל תוכניות אמנסטי במזרח התיכון ובצפון אפריקה מלקולם סמארט האשים, כי מדיניות חד צדדית של [[מועצת הביטחון]] גורמת לכך שלא פותחים בחקירה. הוא דורש להטיל אמברגו נשק על ישראל ועל חיזבאללה.

במקביל ממשיכים באמנסטי להאיץ בחיזבאללה לספק אינפורמציה לגבי שני החיילים הישראלים שנשבו ב-12 ביולי 2006 ולאפשר כניסה מיידית של אנשי הצלב האדום.

במשרד החוץ אמרו בתגובה לדו"ח, כי "מערכת המשפט בישראל עצמאית ומקצועית וכי חשדות שהתנהגות שאינה הולמת אנשי צבא ישראלים נחקרו לעומק. ישראל מכבדת זכויות אדם ואת שלטון החוק".

גם ארגון זכויות האדם humen rights watch מאשים כי איש בהנהגת ישראל או לבנון לא הוענש על הפרת החוק הבינלאומי במלחמה וכי פשעי המלחמה לא נחקרו כלל. לדברי הארגון, לוועדת וינוגרד לא היה מנדט לחקור את ההפרות שעשו חיילים ישראלים, והסכסוכים הפנימיים בלבנון פגעו בנכונותה וביכולתה של ממשלת ביירות לחקור את מעשי חיזבאללה.

הארגון קרא למדינות המחמשות את ישראל וחיזבאללה להפסיק את משלוחי הנשק והסיוע הצבאי לאזורים ששימשו בעת המלחמה להפרת החוק הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully