וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: האחיות הבולגריות יוצאו להורג

11.7.2007 / 13:29

בית המשפט לא קיבל את הערעור של הנאשמים בהדבקת מאות ילדים באיידס. חמשת האחיות והרופא טוענים שההודאה נסחטה מהם

בית המשפט העליון בלוב לא קיבל את הערעור על עונש המוות של חמש אחיות בולגריות ורופא פלסטיני, הנאשמים בהדבקת מאות ילדים באיידס. ששת הנאשמים לא היו בבית המשפט, כשהשופט פתחי דהאן קרא את הפסיקה. זאת, למרות שאתמול נדמה היה שיושג הסדר אחר בעניין אחרי ש"קרן הצדקה" של נשיא לוב מועמר קדאפי הודיעה שהגיעה להסכמה עם משפחות הילדים ש"תשים קץ למשבר".

המשפט בעל המשמעויות הפוליטיות הוא אבן נגף בדרכה של לוב, המנסה להתקרב לקהילה הבין לאומית. לפי הטענות, ששת הנאשמים הדביקו 426 ילדים באיידס בשנות התשעים, כאשר עבדו בבית החולים בבנגזי. הם נמצאים בבית הכלא מאז שנת 1999 וטוענים שעונו ושההודאות נסחטו מהם. רופאים מערביים טוענים שההזנחה בבית החולים והתנאים הסניטריים הירודים אשמים בהידבקות הילדים, וששת הנאשמים הם שעירים לעזאזל.

כעת יעבור המקרה להחלטה של מועצה ממשלתית, שביכולתה להמתיק את העונש ואפילו להעניק חנינה. לדברי בכירים לובים, המועצה תסכים להמתקת העונש רק אם יהיה הסדר עם משפחות הילדים. מאחורי הקלעים נערכו שיחות בין האיחוד האירופי לבין המשפחות. האיחוד היה מוכן לשלם מיליוני דולרים של פיצויים, בתיווך בנו של קדאפי. בחודש שעבר, כשביקר נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בבולגריה, הוא הביע את תמיכתו בשחרור השישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully