וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטירת לחי חינוכית

11.7.2007 / 12:38

עורך הדין דה הרטוך, שסטר לח"כ יעקב כהן, סובל כבר זמן רב מהסתה פרועה מצד התקשורת החרדית. אתמול הזעם התפרץ

הסטירה שהחטיף אתמול עורך הדין אמנון דה-הרטוך לחבר הכנסת יעקב כהן, הייתה מעשה חמור ואסור. שימוש באלימות במהלך דיון – אפילו אלימות קלה כמו סטירה – ראוי לכל גינוי. אלא שיש לגנות לא רק אלימות פיזית. הדברים נכונים גם לגבי אלימות מילולית והסתה. בכלי התקשורת סוקרה אתמול בהרחבה פרשת הסטירה, ומעטים בלבד טרחו לציין שלמעשה הביש הזה קדמה הסתה ארוכה ונרחבת נגד דה הרטוך מצד גורמים חרדיים.

שומר על הקופה הציבורית

עורך הדין דה הרטוך עומד בראש תחום התמיכות במשרד המשפטים. במסגרת תפקידו הוא אחראי על התקציבים שמפנה המדינה לחינוך החרדי. בשנה האחרונה נאבק דה הרטוך, כמעט לבדו, ליצירת שוויון תקציבי בין זרמי החינוך השונים במדינה. מדובר בפקיד ציבור שאחראי על שמירת הקופה הציבורית, ועושה את עבודתו למען כלל הציבור משלם המסים בישראל.

במסגרת מחויבותו להגנת הקופה הציבורית, פועל בשבועות האחרונים דה הרטוך להפסקת התקצוב של 24 ישיבות חרדיות, שאינן מלמדות בהתאם ל"תכנית הליבה" של משרד החינוך – כלומר, התלמידים בהן לא לומדים עברית, אנגלית, מדעים, מתמטיקה ואזרחות. הניסיון למנוע תקציבים מהמוסדות הללו, חשוב לציין, נעשה בהתאם להחלטות בג"ץ ומשרד החינוך.

במגזר החרדי לא ראו בעין יפה את פעילותו של דה הרטוך לשמירה על הקופה הציבורית. העיתונות החרדית פתחה במסע הסתה נרחב נגדו, שנמשך כבר מספר שבועות. שני העיתונים המובילים במגזר החרדי – "יתד נאמן" ו-"המודיע", תקפו אותו בחריפות בכותרות ומאמרים.

"אנטישמי עם כיפה"

ההסתה נגד דה הרטוך התפשטה במהרה גם לאתרי אינטרנט חרדיים. בפורומים ואתרי דעות נכתב עליו שהוא "רשע גדול מאוד", "אנטישמי עם כיפה", "אינקוויזטור אנטישמי". גולש בפורום "חדרי חרדים" הודיע על מבחן אמונה חדש, "מבחן דה הרטוך". "אם אתה שונא אותו – אתה אוהב ה', ולהפך. אי אפשר לאהוב את שניהם".

מסע ההסתה נגד דה הרטוך הגיע לשיאו אתמול בישיבת ועדת החינוך של הכנסת. הוועדה דנה בהצעת החוק של המפלגות החרדיות לביטול תכנית הליבה – הצעה שתאפשר לבתי ספר חרדיים ללמד אך ורק לימודי דת, אבל להמשיך ליהנות מתקציבים של משרד החינוך.

במהלך הדיון הביע דה הרטוך התנגדות להצעה המדוברת. חבר הכנסת יעקב כהן (יהדות התורה) תקף את דה הרטוך ואמר לו שהוא "גרוע יותר מהגרמנים". דה הרטוך, שאביו הוא ניצול שואה ששרד את מחנה ההשמדה אושוויץ, יצא מכליו וסטר לחבר הכנסת כהן.

איפה אולמרט ותמיר

הסטירה, כאמור, הייתה מבישה ומיותרת. אך מבישה עוד יותר היא התנהלותם של שרת החינוך יולי תמיר וראש הממשלה אהוד אולמרט בסוגיית לימודי הליבה. אולמרט מספסר בעתידו של החינוך בישראל תמורת תמיכת החרדים, ותמיר עוברת על כך בשתיקה. בפעם הבאה שעורך הדין דה הרטוך מגיע לכנסת, כדאי לו להחטיף סטירה מילולית לשניים האלה. אולי כך הם יתעוררו מתרדמתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully