וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה פלסטינית: פיוס בין חמאס לפתח

יוני מנדל

10.7.2007 / 13:34

בראש היוזמה עומדים מוסטפא ברגותי ומזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין. "הרוב הדומם הפלסטיני לא רוצה בסכסוך הפנימי"

אמצעי התקשורת הפלסטינית מדווחים על יוזמה חדשה הקוראת לחידוש המשא ומתן בין תנועות חמאס ופתח. לפי דיווח סוכנויות הידיעות הפלסטיניות, שר ההסברה הפלסטיני לשעבר מוסטפא ברגותי ותנועתו הפוליטית 'אלמובאדרה' עומדים מאחורי היוזמה.

כמו כן שותפה ליוזמה מפלגת "[[החזית העממית לשחרור פלסטין]]" בברכתו של מזכ"ל התנועה אחמד סעדאת הנמצא בכלא הישראלי. מחר תוגש היוזמה להנהגת חמאס בדמשק, ליו"ר אבו מאזן במקום מושבו ברמאללה, לבכירי הרשות ברצועת עזה ובגדה המערבית ולמשרדי [[הליגה הערבית]] בקהיר.

לדברי ברגותי, "מדובר בתכנית הצלה לפרוייקט ולאינטרסים הפלסטינים, וניסיון אחרון למנוע את המשך שפיכות הדמים בין פתח לחמאס". הוא ציין שהיוזמה תהווה קבוצת לחץ נוספת עבור הרחוב הפלסטיני, שכרגע נאלץ להתחלק לתומכי חמאס או תומכי פתח בלבד. ברגותי אמר שהוא סבור ש"הרוב הדומם ברחוב הפלסטיני לא רוצה בהמשך הסכסוך. הרוב לא רוצה בקיטוב, או בניתוק מוחלט בין הגדה לעזה".

הפסקה מידית של ההסתה

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום ברמאללה בהשתתפות ברגוטי וחברת הפרלמנט מטעם 'החזית הלאומית לשחרור פלסטין' ח'אלדה ג'ראר, הוצגו הנקודות העיקריות של היוזמה.

על פי היוזמה יש "להפסיק באופן מידי את כל פעולות האיבה וההסתה בין חמאס לפתח". כמו כן קוראת היוזמה ל"פיזור כללי של ממשלת האחדות המודחת בראשותו של איסמעיל הניה ושל ממשלת החירום הנכנסת בראשותו של סלאם פיאד, ובמקום שתיהן- הקמה של ממשלת-מעבר". בנוסף לכל אלו קוראת היוזמה להשבת הפעילות של כל המוסדות הפלסטינים, ללא חלוקה מפלגתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully