וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו וישראל יפתחו מערכת הגנה נגד טילים

שי אילן

10.7.2007 / 12:16

עלות פיתוח המערכת הקרקעית ב-5 השנים הקרובות מוערכת ב-300 מיליון דולר. זוהי מערכת ההגנה השניה שמפותחת יחד עם הודו

הודו וישראל הסכימו לפתח יחד מערכת הגנה נגד טילים מתקדמת עוד יותר מן המערכת הקודמת שפותחה יחד. החוזה עתיד להיחתם ככל הנראה בתחילת השנה הבאה, כך דיווח ביום שבת העיתון "אינדיה דפנס", המצטט מקורות בשתי המדינות. מערכת ההגנה הקרקעית החדשה מבוססת על המערכת להגנת ספינות, ברק (NG new generation) וטווח ההגנה שלה יהיה כפליים מהטווח הקיים ויגיע ל-150 ק"מ.

"הסכמנו להאריך את פרויקט ברק ולייצר טיל לטווח ארוך יותר, שמסוגל לבצע משימות נוספות ולהתמודד עם איומים רבים יותר", אמר מקור ישראלי לעיתון. המקור ציין שהתוכנית היא המשך טבעי של החוזה ל-5 שנים על 480 מיליון דולר בין [[התעשייה האווירית]] לרשות המחקר והפיתוח ההודי, שהסתיים בשנת 2006. במשרד ההגנה ההודי אומרים שהמערכת תחליף את אמצעי ההגנה הקיים, מתוצרת רוסיה, ותספק הגנה המיספרית של 360 מעלות נגד כל האיומים הקיימים.

המערכת אמורה להיות מתקדמת יותר מ[[סוללת הפטריוט]] PAC 3 האמריקאית. יש חשיבות רבה להעדפה של המערכת הישראלית על מערכות אמריקאיות או רוסיות. הודו חתמה לאחרונה הסכם ביטחוני עם קטאר והיא מושיטה יד גם לאירן. שיתוף הפעולה הביטחוני ההודי עם ישראל התהדק מאז 1999 ובמסגרתו ישראל סיפקה להודו רדארים, מל"טים והשביחה מערכות הודיות קיימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully