וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בפרקליטות: עצומה נגד עסקת קצב

9.7.2007 / 20:35

ערוץ 2 מדווח על עצומה פנימית שהופצה בקרב פרקליטות המדינה, נגד החלטת מזוז ובעד הליכה למשפט. היוזמה דוכאה כבר בתחילתה

חזית חדשה נפתחה בביקורת נגד עסקת הטיעון שנחתמה בפרשת קצב - ביקורת מבית. בצעד חסר תקדים, הופצה בקרב עורכי הדין של פרקליטות המדינה עצומה פנימית, היוצאת נגד ההחלטת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז וקוראת למשפט פומבי, כפי שתוכנן בתחילה. כך מדווח הערב ערוץ 2.

הקריאה להצטרף לעצומה נשלחה לתיבות הדואר האלקטרוני של הפרקליטים ובה מטילים היוזמים ספק בשיקול דעתו של מזוז."אנו סבורים שעסקת הטיעון מעלה ספקות כבדים ותמיהות קשות" נכתב בעצומה, "בשל מספר התלונות על עבירות קשות שלא הובאו כלל בכתב האישום, ומפני שהעונש אינו הולם, אינו עומד בסטנדרט הענישה ואינו משקף את חומרת המעשים".

עם ההכרזה על עסקת הטיעון, בכירי מערכת המשפט נעמדו פה אחד מאחורי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, וגם היוזמה הפנימית נתקלה בביקורת חריפה מצד בכירי הפרקליטות. בתגובה לפניית ערוץ 2, אמרו בפרקליטות בתגובה כי "הפרקליטה שהפיצה את העצומה לא הכירה את פרטי הפרשה, והסתמכה אך ורק על הדיווחים בתקשרות. ככל שידוע לנו, המהלך נכשל גם בשל חוסר נכונותם של פרקליטים לחתום על העצומה".

לדברי הפרקליטות, כבר למחרת הפצת הדואר האלקטרוני הודיעה אותה פרקליטה שהיא חוזרת בה מכוונתה להחתים פרקליטים על העצומה, "נוכח הודעת פרקליט המדינה ערן שנדר כי יקדיש את ביקוריו הקרובים בפרקליטויות למתן הסברים להסדר הטיעון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully