וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפליטים קיבלו 10 ימים של חסד

9.7.2007 / 16:09

עשרות פליטים סודנים הועברו אמש לאירוח בכפר הסטודנטים איבים ליד שדרות. "אין מילים כדי להודות לישראלים הטובים שעוזרים לנו"

כפר הסטודנטים "איבים" ליד שדרות הוא מקום פסטורלי. הרבה דשא, עצים, רוח נעימה – נווה מדבר של ממש. ברוב ימות השנה, מתגוררים בכפר צעירים עולים שמגיעים לישראל מכל העולם, ולומדים עברית במכללת 'ספיר' הסמוכה. אתמול בלילה, הגיעו ל"איבים" אורחים אחרים: 58 פליטים מסודן, ניצולי רצח העם ב[[חבל דרפור]].

מדובר בפליטים ששהו בשבוע האחרון בבאר שבע, ואתמול הועלו על אוטובוסים שלקחו אותם ל[[גן הוורדים]] בירושלים. הם כבר תככנו להעביר את הלילה מול בניין הכנסת, אבל ברגע האחרון התגייסה לטובתם הסוכנות היהודית, שהחליטה לארח אותם בכפר הסטודנטים איבים למשך עשרה ימים.

סוניה זינגר, מנהלת הכפר מטעם הסוכנות היהודית, סיפרה היום לוואלה! חדשות על הגעתם של הפליטים. "אתמול בלילה, סמוך לאחת, הגיע לכאן האוטובוס, הקפצנו את כל הצוות. הפליטים היו עייפים, סידרנו להם מיטות וחדרים וכולם הלכו לישון. האנשים האלה עברו תלאות רבות, ואנחנו שמחים לסייע להם כמיטב יכולתנו".

עם זאת, זינגר הדגישה כי היכולת שלה לסייע לפליטים היא מוגבלת. "כרגע הכפר יחסית ריק, אבל מה יהיה כאשר יתחדשו הלימודים? הממשלה חייבת לפעול כדי למצוא להם פיתרון הולם".

"מזכיר את הסיפור שלנו"

היום בבוקר, אחרי שנת לילה קצרה, החלה העבודה האמיתית: עובדי הכפר, יחד עם סטודנטים ומתנדבים מהאזור, רושמים את פרטיהם של כל הפליטים במקום, דואגים לכולם למזון ולתרופות, וגם מספקים תעסוקה לילדים.

מ', סטודנטית שמתגוררת באיבים ועולה צעירה מאתיופיה, אספה כמה מהילדים והעסיקה אותם במשחקי חברה שונים. אחר כך חילקה להם דפי צביעה ועפרונות צבעוניים, והילדים הגיבו בהתלהבות. "חשוב לי לעזור להם, אני יודעת שעברו עליהם דברים לא קלים. אלה ילדים חמודים ומקסימים, כמו כל הילדים. מגיע להם קצת אושר", אמרה מ' בשיחה עם וואלה!.

שלמה בלאי, מראשי העדה האתיופית באשקלון, עובד רוב השנה כרכז הסטודנטים האתיופים ב"איבים". הבוקר הוא הגיע כדי לסייע לפליטים מדרפור. "הסיפורים שלהם על איך הם הלכו ברגל במדבר מזכירים לי את הסיפור שלנו, העולים מאתיופיה", אמר בלאי. "זו חובתנו כיהודים לעזור להם בכל דרך".

"אנחנו רק מבקשים מקלט"

אדם, שהגיע לישראל לפני עשרה ימים לאחר מסע רגלי מפרך דרך מצרים, אמר: "אין לי מילים כדי להודות לישראלים הטובים שעוזרים לנו כאן. אני מבין שיש ישראלים שחוששים כי הם לא מכירים אותנו, אבל אנחנו רוצים לקבל כאן מקלט מהרציחות בארץ שלנו. אנחנו מוכנים לעבוד קשה ולשמור על כל החוקים של ישראל, אנחנו רק מבקשים מקלט".

ס', שמשפחתו עדיין נמצאת בסודן, אמר כי הוא רואה באירוח הוכחה לדברים ששמע אודות מידת נדיבותו של העם היהודי, המכיר את הסבל אותו חווים הפליטים. הוא קרא לממשלת ישראל להפגין אותה מידה של נדיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully