וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בעירק -02-08.07.2007

שי אילן

8.7.2007 / 18:58

מניין ההרוגים ואירועי הדמים במדינה השסועה, שרק אתמול מתו בה יותר מ-170 בני אדם בפיגוע מכונית עמוסה בשני 2 טון חומר נפץ

בתחילת השבוע שעבר, ביום שני נהרגו תשעה בני אדם ו-33 נפצעו בפיצוץ מכונית ממולכדת. 17 בני אדם נמצאו ירויים ברחובות בגדד. בשלל אירועים נהרגו שני חיילים אמריקאים ואנשי כוחות ביטחון עירקים רבים.

ביום שלישי, מכונית התפוצצה וגרמה למותם של 18 בני אדם. בשני פיצוצים אחרים של מכוניות בבגדד נהרגו עוד 6 בני אדם. מורדים הצליחו להפיל שני מסוקים אמריקאים, אבל טייסיהם הצליחו להימלט וספגו פציעות קלות בלבד.

בשלושת הימים הראשונים של השבוע הרגו חיילים אמריקאים קרוב למאה מורדים. זו עליה ביחס לשבועות קודמים, אם כי לא ניתן להשיג אומדנים מדויקים. ביום חמישי נהרגו שבעה בני אדם בפיצוץ מכונית בבגדד. 16 גופות נמצאו ברחובות בגדד וחמש גופות נמצאו בפלוג'ה.

חמושים שארבו לשוטרים בעיר אישאקי הרגו ששה מהם. ביום שישי נהרגו שבעה בני משפחה אחת בבגדד ממתקפת מרגמות. 24 בני אדם נמצאו מתים ברחובות העיר, רובם על ידי יחידות חיסול של הפלגים המוסלמים היריבים. 17 בני אדם נהרגו בפיצוץ מכונית ליד מסעדה, באזור השיעי בבירה.

יום שבת היה הקטלני ביותר השבוע. כ-150 בני אדם נהרגו בפיצוץ משאית בעל מטען של קרוב ל-2 טון חומר נפץ, בעיר טוז חורמטו בצפון עירק. בעיר גרים בעיקר כורדים וטורקמנים. בעיר גרגוש התפוצצה מכונית נוספת ו-22 נהרגו, גם במקרה זה מדובר בעיר כורדית. 19 גופות נמצאו ברחובות בגדד.

היום נהרגו בבגדד וסמוך לה 27 בני אדם בשני פיצוצים שונים. בסה"כ נהרגו השבוע 22 חיילים אמריקאים ושני חיילים בריטיים. ההערכות לגבי מספר העירקים ההרוגים לא עודכנו, אבל אין ספק שמדובר במאות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully