וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשע עושה מיליונים מהפחיות שלכם

8.7.2007 / 15:48

משפחות הפשע הישראליות השתלטו על תאגיד המחזור. איך קרה שבמקום דאגה לאיכות הסביבה יש רק שוחד, איומים והונאות ענק?

בזמן שרוב עם ישראל ויתר על הכסף הקטן של הפיקדון בעבור בקבוקי השתיה, זיהו גורמי פשע את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בבקבוקים, והפכו את האיסוף לעסק המגלגל מיליונים, והמעסיק את מיטב המוחות של משפחות הפשע וחוקרי משטרת ישראל. בפרסומים שונים בכל כלי התקשורת, עלו השמות הגדולים של עולם הפשע הישראלי, וביניהם מולנר, אברג'יל ואלפרון. אז איך הם עושים מיליונים מ-25 אגורות?

27 בני אדם נעצרו בסוף השבוע שעבר בחשד להונאת תאגיד המחזור אל"ה (איסוף למען הסביבה), תוך שימוש בסחיטה ואלימות, לאחר שסוכן סמוי של המשטרה הושתל כעובד בתאגיד, והפליל אותם. בין העצורים עובדי התאגיד, ששה שוטרים ונציגים זוטרים של משפחות הפשע הישראליות הגדולות.

200 אלף שקל על אפס בקבוקים

העצורים חשודים בנטילת שוחד ושיתוף פעולה עם חברות האיסוף, הנשלטות - רק לכאורה - על ידי משפחות הפשע. גורם במשטרה סיפר לוואלה! חדשות, כי הסוכן המשטרתי גילה שבקרים בתאגיד, שתפקידם לוודא שהכמויות המוצהרות על ידי חברות האיסוף תואמות למספר הבקבוקים שהובאו, נשכרו, למעשה, על ידי העבריינים והכרחו להשתתף בהונאות ענק.

במקרה אחד, התקבל תשלום עבור 200,000 בקבוקים, כלומר על סך 50,000 שקלים, עבור משאית שהגיעה לאל"ה ריקה לחלוטין. הסוכן הסמוי גילה שבקרים שלא שיתפו פעולה עם משפחות הפשע וזייפו את הדיווחים, ספגו איומים, הצתות רכב ומכות.

השווי השנתי: 75 מיליון שקל

תאגיד המחזור אל"ה הוא גוף ללא כוונת רווח, הפועל מכוח חוק הפיקדון, שנחקק לפני כחמש שנים. על פי החוק, מחויבים היצרנים ורשתות השיווק לאסוף את כל הבקבוקים והפחיות שהם מייצרים, ועל כל בקבוק שמיוצר הם משלמים 25 אג' לתאגיד.

הכסף שמקבל התאגיד אמור לשמש לתפעול שוטף ולחזור לצרכנים. כמו כן, החוק מחייב את התאגיד לעמוד במכסות מחזור בשיעור של 65% מהבקבוקים המיוצרים בכל שנה. היום שיעור זה שווה ליותר מ-300 מיליון בקבוקים ופחיות בשנה. שוויים - 75 מיליון שקלים.

השחקנים הראשיים: אלפרון ואברג'יל

העבריינים מנצלים את הפרצות בחוק הפיקדון. הקושי שמערימות רשתות השיווק על האזרח הקטן גורמות לכולנו לוותר על הכסף הקטן. אל הוואקום שאנחנו משאירים נשאבים העבריינים, גדולים כקטנים.

בשנים האחרונות הוקמו חברות שכל תכליתן הוא איסוף בקבוקים. לא פחות מ-85% מהבקבוקים המוחזרים לאל"ה נאספים על ידי משפחות הפשע. המונופול הכמעט מוחלט שיש לעבריינים על האיסוף מאפשר להם להתמקח עם אל"ה על מחיר הבקבוקים, והם אילצו את התאגיד לשלם בונוס בגובה 3 אגורות על כל בקבוק מוחזר. על פי פרסומים שונים, מאבקים אלימים מתנהלים בין קבוצות הפשע על אזורי שליטה. משפחות אלפרון ואברג'יל הן, ככל הנראה, השחקניות הראשיות גם במאבק הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully