וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 2012: 45% מהתלמידים חרדים וערבים

8.7.2007 / 12:29

כך עולה מדו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. 27.5% ילמדו בבתי ספר ממלכתיים במגזר הערבי, ו-17.5% בחינוך החרדי

בשנת 2012 ילמדו רק 37% מהתלמידים בישראל בבתי ספר של החינוך היהודי-ממלכתי. 27.5% מהתלמידים ילמדו בבתי הספר של המגזר הערבי, 17.4% מהתלמידים ילמדו במערכת החינוך החרדית ועוד 13.5% ילמדו בחינוך הממלכתי-דתי. כך עולה מדו"ח "תחזית התלמידים" הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שנמסר בשבוע שעבר למשרד החינוך.

על פי הדו"ח, בכל רחבי הארץ צפויה בשנים הקרובות עלייה משמעותית בכמות התלמידים בחינוך החרדי והערבי, לצד ירידה מתונה אך עקבית בכמות התלמידים בחינוך הממלכתי. כמו כן, צופה הדו"ח עלייה בכמות התלמידים לכל מורה, כך שעל כל מורה במערכת החינוך יהיו 11.2 ילדים.

בנוגע לחינוך החרדי, מציין הדו"ח כי כיום לומדים במערכת החינוך החרדית כ-197 אלף תלמידים, וכי בשנת 2012 צפויים ללמוד במערכת החינוך הזו כ-265 אלף תלמידים, גידול של כ-35 אחוזים. במגזר הערבי, נכתב בדו"ח, לומדים כיום כ-341 אלף תלמידים, ומספרם צפוי לגדול לכ-419 אלף תלמידים עד שנת 2012.

החרדים ילמדו אנגלית?

הדו"ח פורסם באותו שבוע בו החליטה הכנסת לאשר בקריאה טרומית הצעת חוק של המפלגות החרדיות לביטול "תכנית הליבה". התכנית מגדירה תחומים שבתי ספר חייבים ללמד כדי לקבל תקציב ממשרד החינוך - אנגלית, עברית, מדעים, אזרחות ומדעי החברה. על פי הצעת החוק, שאושרה בתמיכת הקואליציה, בתי ספר במגזר החרדי לא יהיו חייבים ללמד את המקצועות הללו - אבל ימשיכו לקבל מימון מלא מכספי משלם המסים.

גורם במשרד החינוך אמר כי הדו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה רק מדגיש את הבעייתיות של הצעת החוק לביטול "תכנית הליבה". לדברי הגורם, "חברי הכנסת שתומכים בהצעת החוק צריכים לחשוב איך ייראה העתיד כשיותר מחצי מהתלמידים לא ילמדו אנגלית, מתמטיקה ואזרחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully